Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakker norsk til min datter, min samboer spansk til henne og vi snakker engelsk og spansk til hverandre.

I dag merket jeg plutselig at min datter sier oh no! Jeg sier dette endel på engelsk og trodde aldri hun skulle plukke opp dette, og lurer nå på om hun kommer til å plukke opp engelsk for det om vi ikke prater dette med henne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at hun plukker det opp hvis hun hører at dere snakker engelsk sammen (ev du snakker engelsk til han). Jeg snakker norsk, mannen engelsk og vi snakker engelsk sammen. Jeg snakker utelukkende norsk til gutten, men han skjønner det jeg sier hvis jeg sier noe på engelsk til mannen. De plukker opp veldig mye! Du kan håpe på at hun kan bli trespråklig, uansett vil hun ha lettere for å lære engelsk senere.

Skrevet

Ja jeg håper jo på at hun skal bli trespråklig men føler at det blir for dumt å prøve å snakke engelsk med henne når det ikke er mitt morsmål.

Skrevet

Tror ikke du trenger å prøve å snakke engelsk til henne, nok at dere snakker det sammen:) Ta en titt på english forum, der er det en debatt som heter trilingual kid, må kanskje litt nedover for å finne, men såvidt jeg husker er det noen tips der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...