Gå til innhold

Dere m barn på rundt 9 mnder......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er de våkne før de må sove igjen? Her har det vært max 3 timer våken, så sove alt fra 1/2-1,5 timer, så våken max 3 timer igjen for så å sove.....noen ganger vanskelig på kvelden hvis den 2.luren var ferdig kl 14.30......da har jeg prøvd å holde han våken en time ekstra, kan jo ikke legge han for natten kl 17.30, da hadde han mulig våknet kl 04.30 og vært lys våken!!

Bare lurer på hvordan det er m deres rutiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske likt her også. Trøtt etter å ha vært våken noen timer ja. Om ettermiddagen må vi ut på lekeplass eller andre steder for å unngå at hun skal bli for sur og trøtt dersom 2.luren er ferdig i 3-tida.

Det hjelpe rå holde henne i aktivitet. F.eks ut på lekeplass, dra på besøk eller ta henne med på butikk. Så lenge det skjer noe så går det greit. Hvis ikke hadde vel natta starta i fem-tiden ja......

Skrevet

Jenta vår er 9,5 mnd og pleier å sove to gongar for dagen (ein sjeldan gong tre). Ho våknar om morgonen ca kl 7, og søv frå 10 til 10.30. Og så søv ho igjen ca kl 14 til 15. Legg seg for kvelden ca 18.30.

Ho søv generelt ganske lite om dagen, mellom 1 og 2t til saman. Det går ca ca tre timar frå ho våknar til ho skal sove igjen, men det er som regel ikkje noko problem å holde ho våken i 4 eller 5 timar dersom vi må.

I dag våkna ho tidleg (6.30), og sov frå 9.10 - 9.50, og igjen frå 13 - 13.30. Eg kunne klart å holde ho våken til kl 18 (det er den "magiske grensa", sovnar ho FØR 18 våknar ho etter ei stund, sovnar ho etter 18 tar ho natt), men i og med at vi skulle ha middagsbesøk ville eg gjerne at ho skulle vere i godt humør... Derfor fekk ho seg ein liten lur frå 16.30 - 17. Det speler ikkje så veldig stor rolle for nattsovinga, ho sovna kl 19 i kveld, altså ca ein halvtime seinare enn vanleg.

Sovnar guten din veldig seint om han får seg ein ekstra halvtime på ettermiddagen (i 17-tida f.eks.)? Eg trudde det skulle føre til at jenta vår ikkje ville sove før etter tre timar igjen, men ho blir faktisk trørr omtrent til vanleg tid, sjølv om ho har sove "seint". Du kan jo prøve det, ein dag andre lur blir for tidleg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...