Gå til innhold

Dere med erfaring med sviskepure

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å gi baby på 3 1/2 mnd sviskepure pga hard avføring. Noen som har erfaring med hvor mye jeg skal gi og hvordan? Tenkte f eks 1/2 ts en gang om dagen rett i munnen (ikke blande ut med melka), høres det greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha prøvd med malt da det er dette som anbefales til barn som ikke har begynt med fast føde. (de fleste som gir mme har malt i melka). Om du allerede har prøvd dette ville jeg øke "dosen" malt før jeg hadde prøvd med sviske.

Når det er sagt begynte vi med sviske så snart gutten begynte med grøt (var da 4,5 mnd). Min erfaring med sviske er at det må en del til før det skal ha noen effekt. Vi gav vel ca 1/3 av et glass i begynnelsen, nå når han har blitt litt større må han ha ca 1/2 glass gør det hjepler på magen

Skrevet

huff, her snek det seg visst inn noen skrivefeil.. Men du skjønner hva jeg mener..

Skrevet

Takk for svar. Har prøvd malt noen dager nå, ja, men avføringen blir ikke noe mykere.. Skal prøve å øke dosen!

Skrevet

Vær litt forsiktig i starten når du innfører ny mat.. 3 1/2 mnd er vel litt tidlig, men siden babyen er hard i magen så får han vel MME? Da bør du gi malt i tillegg.

Skrevet

det samme skjedde med oss, baby bare 3,5 mnd (den gang) vi ga 1 ts malt ved hvert måltid og på kvelden ga jeg noen skjeer med (4-5 skje) sviske. morgenen etter POOFFF........ full bleie=)

nå er lillegull 4 mnd og 1 uke, vi gjør dette fortsatt ved treg/hard mage, funker fint her!

men du, ring helsesøster først.

bare si ifra att du vil prøve sviske......

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med svisker når de er så små, men jeg har ihvertfall hørt at sviskepurè og sviskesaft man kjøper ferdig inneholder veldig lite svisker. Til min lille på 5 mnd. kokte jeg svisker selv, moste det, og gav en liten teskje. Det ble full effekt, og siden dengang har jeg alltid hatt litt malt sammen med melken. Jeg ville nok også hørt med helsesøster om hva som anbefales når de er så små.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har fått klarsignal for både malt og sviskepure/saft. Men kanskje jeg bør lage selv, var det så enkelt som du skrev nå, Atlanta? Koke i litt vann, helle ut vannet og mose sviskene?

Skrevet

God morgen,

Ja det skal være så enkelt som å bare koke sviskene med litt vann, bare kok de såpass at de blir helt møre. Det tar ikke så lang tid.

Husk at dette er veldig veldig effektivt, så ikke gi for mye...

Håper det funker for dere også da! :)

Skrevet

Jeg har brukt sviske saft og sviske oure kjøpt på butikken, og det funker det og men det hjelper ikke med 1/2 ts, må nok litt mere til. Vi og ga det når poden var 3,5 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...