Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mange som gir mer enn bare mm, eller mme? hører mye snakk om fruktmos og grøt... jeg bare ammer enda, men bør man egentlig starte tilvenning av andre smaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør og bør...

Jeg gir grøt om kvelden, og har prøvd med fruktmos en gang. Grøt går ned som bare det. GJør det fordi hun ble mer urolig på natta, i tillegg til at jeg bare hadde lyst. Fra 6 mnd skal de jo ha fast føde, og mange sliter med å venne barna til annen mat. Jeg synest det er greit å begynne, mange synes ikke. Helt opp til deg. Ammer ellers

Skrevet

Det er ikke anbefalt å gi noe mer før ungen er 6 mnd, så om det ikke er spesielle grunner til at du vil det (som at ungen ikke blir mett f.eks.), ville jeg ventet. Det var i hvert fall den beskjeden jeg fikk fra helsesøster.

Skrevet

min helsesøster sa at det er bare å begynne å gi de smaksprøver hvis man har lyst til det når de er 4mnd. Noen barn trenger mer og noen ikke, men de tar ikke skade av å begynne med litt mat. Betyr jo ikke at man skal slutte å amme, bare begynne forsiktig utvide matregisteret!

Skrevet

min er bare 3mnd men jeg vil amme han vært fald fullamme han til han er 6mnd . forje fullammet jeg til hu var 8mnd.og hadde ikke problemer med å innføre annet mat. så lenge barnet leger på seg å trives er det greit å bare amme.

Gjest Kine med to prinsesser
Skrevet

Jeg fikk det samme rådet av min helsesøster som Lille-Mille fikk. altså hvis du fullammer, kan du gjerne starte med smaksprøver i 4 måneders alderen, men du må ikke...

Skrevet

Jeg begynte gi smaksprøver på grøt når han var 4,5 mnd, og etter 3 dager begynte jeg å gi det på kvelden, har økt mengde litt og litt. Dette har jeg gjort fordi han våknet for mat 2 hver time minst, noen ganger oftere på natta, nå sover han alt i fra 3-6 timer. vil prøve å holde det til kun kvelden en god stund, han er nå 5 mnd. Og han får litt fruktmos i grøten og litt mens vi spiser middag, da koser han seg veldig

Skrevet

Jeg har en jente på 4 mnd og hun får av og til fruktmos til lunch pluss mme. Til kvelden får hun grøt og mme. Resten av dagen ammer jeg. Jeg begynte med grøt om kvelden for at jeg ville se om hun sov lengre på natten. Det har virket veldig bra hos oss. Men alle er forskjellig... du gjør som du føler for....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...