Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 idag tidlig kl.0600 ville han ha mat igjen for 2 gangen etter kl2400. da ville han bare ha den ene puppen. kjente at de var ganske så sprengte begge brystene mine så ville pumpe det brystet han ikke ville ha. trodde jeg skulle klare å pumpe ut masse melk siden det kjentes så fullt ut. men klarte kun å pumpe ut 30 ml. det er jo ingenting!!!!! ikke rart han er så sint og lei om kvelden. gutten kan jo umulig få i seg nok mat!!!!! har kjøpt mme som han skal få i kveld etter mye pupping. men det store spørsmålet!!!!!: hvordan få opp produksjonen vesentlig?? trenger en plan!!! og er dt mulig???
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Man har mye mere melk enn man får pumpet ut... Jeg får aldri til å pumpe ut mere enn ca 50 ml...men vet jeg har mere.. Det finnes en tråd lenger nede om å øke produksjonen..skal se om jeg kan dytte den opp til deg. Selv om jeg aldri har fått opp produksjonen, så er det visst mulig for alle heter det seg. Lykke til!
ZZzZzzZ Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 jeg hadde aldri mer enn ca 40... men så begynte jeg og drikke rikelig...da hadde jeg plutselig 130!!! drikker du nok?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 hva er rikelig?? drikker en hel del syns jeg! hvor mye drakk du? og var det vann??
Expat Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Du kan drikke det som funker for deg. Man skal "drikke etter tørsten", dvs om du er tørst da, og hører på kroppen (har tid til?). For mye er ikke bra heller. Så en plass rundt to liter kanskje? Det kan være greit å ha et glass med valgfri drikke sammen med hver ammesession. Da drikker du det du vil ha der og da.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 ja det er et jeg gjør nå. lir så tørst når jeg ammer og da går det i vann. men får jo ikke opp denne produksjonen!!!!!! hvor ofte og hvor lenge skal jeg pumpe på vert bryst???
Expat Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Amming "ofte" er når det går mindre enn to timer fra start til start av ammingene. De aller fleste får mindre ut med pumping enn hva barnet får til, ha som går i pumpa betyr absolutt ingenting i hht hva du har. Pumper du så gjelder 15min per gang. Heller oftere enn lenger tid per gang. Jeg anbefaler elektrisk dobbeltpumpe om det er mulig!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 da ammer jeg svæææært ofte!!!!! for han henger i puppen hele dagen lang. men blir ikke fornøyd. men tror kanskje han ikke får det helt til å suge skikkelig når puppen blir "tom" og myk. hva kan jeg gjøre med det??
Expat Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Ok! Hva slags vektoppgang har barnet, hvor mange våte bleier har det i døgnet? Har barnet gode og dårlige dager? Er det alltid så intenst? Får du nok mat i DEG?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 vektoppgangen er ikke den beste i følge helsesøster. var 3608 g ved fødselen. gikk ned til 3300 g og er nå oppe i 3850g 4 uker etter fødselen. har våte bleier i løpet av dagen.5-6 bleier. ikke avføring hver dag. vill si at det er så intenst alltid. Jeg prøver å få i meg mat i løpet av dagen. men helt sikkert ikke nok og riktig mat.
Expat Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Hvordan er bæsjebleiene, noen ganger gule eller stort sett som spinat? Gulper han spektakulært? Har du tenkt på KISS-KIDD? Ligger han gjerne bakover som en banan om du legger ham på gulvet? Favorittside, flatt felt usymmetrisk på hodet?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 bæsjebleiene er gule og flytende. han gulper ikke noe særlig. har tenkt på om jeg skulle få en time hos kiropraktor. føler hodet hans ser greit ut. ingen favorittside. han ligger beint på gulvet men ligger som en banan når han dier.
Expat Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Ok. Det at det er gult er bra (eliminerer laktoseintoleranse og en del andre). Det er ikke noe tap å delamme da? Rundt 5% av kvinner får enkelt og greit ikke nok melk, det er spesielt vanlig om man har PCOS. Tar du medisiner? P-piller?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #14 Skrevet 23. august 2008 tror ikke jeg har PCOS. Og medisiner tar jeg ikke. hadde jo håpt at dette skulle jeg få til denne gangen. ga opp sist gang. slet med samvittigheten i lang tid etterpå og sliter vel egentlig enda med det. NEI denne gangen skal jeg få det til. får helsesøster på hjemmebesøk på tirsdag. får snakke med henne da!!!
Loddengaard Skrevet 23. august 2008 #15 Skrevet 23. august 2008 Jeg anbefaler ammete og vørterøl. Det har gjort susen for min del. En kopp ammete om morgene og en vørterøl en gang utpå ettermiddagen. Jeg vet ikke, men har stor tro på at det har hjulpet melkeproduksjonen min. Gutten min har hatt god vektoppgang siden fødsel, og er nå er stor og sterk gutt på 6 kg (7uker gammel)!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #16 Skrevet 23. august 2008 har begynt å drikke amme-te. 2 kopper til dagen. vørterøl klarer jeg ikke lukta av en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå