Gå til innhold

Navnet passer perfekt, men er det /blir det for poppis?????Vil ha mange svar og meninger

Anbefalte innlegg

Vår lille spire ble til selv om vi "hoppet av i svingen". Sambo tullet da med Linus i svingen..

Vi har to barn fra før som gjerne vil at småen skal hete Linus dersom det

blir en gutt. Selv synes vi at det er et koselig navn også, enn om noe feminint??

Jeg fant ut noe annet fint som gjør at Linus passer så godt, navnet betyr nemlig flaks!! Og det kan vi jo trygt si vi har hatt når han kommer til verden;-) Vi gleder oss slik til at babyen kommer alle sammen. Selv om det ikke var helt planlagt er han/hun like velkommen!!!!

Passer ikke navnet bra? Hva synes dere om navnet? Og tror dere det er et navn som øker i popularitet?

Takknemlig for tilbakemeldinger

Fortsetter under...

Skal være helt ærlig med deg - jeg kan ikke fordra Linus.. Synes det er populært, og det passer utrolig DÅRLIG på en (stor, sterk) voksen mann. Dessuten synes jeg det er pinglete.. Sikkert søtt på en på 2 liksom, men skjønner det bare ikke.. Tenk deg når denne gutten vokser opp og plutselig ikke er "lille Linus" lenger? Dessuten betyr det streken på svensk...

Så nei, jeg ville absolutt funnet noe annet.

Takk for respons:-)

Vi voskne tenker også litt slik som du beskriver...at det er et pinglenavn og feminint..

Vi hadde bestemt oss for Jonathan først. Hva synes dere om det???

Synes argumentene deres for Linus er gode, og at det ville være fint å bruke det av den grunn :-) Oppfatter egentlig ikke Linus som et pinglenavn, men heller ikke som noe skikkelig mannfolknavn. Kan se for meg advokaten Linus, men ikke lastebilsjåføren Linus... Jonathan er også koselig. Linus og Jonathan er omtrent like mye brukt (127 Jonathan i fjor, og 157 Linus), så ville ikke lagt alt for mye vekt på populariteten her. Hva heter søskene da? Skal jo klinge litt med deres navn også...

Annonse

Som du selv har funnet ut og begrunnet saa bra, er Linus perfekt! Saerlig naar alle er enige, og til og med med to storebroedre som oensker seg en lillebror Linus. Ikke bry deg om populariteten. Det er da ikke SAA poppis uansett!

Hmmm... tror jeg hadde vært litt flau hvis jeg fikk vi at navnet mitt hadde sin bakgrunn i at pappaen min hoppa av i svingen..... hehe... Skjønner?? sorry kunne ikke dy meg... Men bortsett fra det er Linus koselig det, veldig koselig juleserie på tv også :o)

Jeg syns Linus er kjempe fint og passer godt til søsknenes navn. Gå for it:) Jonatan er også fint, men litt kjedelig i forhold til Linus.

Jonatan og Linus er like populære. De er ikke helt på topp ennå, så ville ikke bekymret meg for det. Matias og Amalie er høyere oppe på topplistene.

Mathias og Amalie er stødige, flotte, gamle navn,- og ville ikke ødelagt den fine rekken med "poppis-pinglete" Linus. Synes det blir helt feil sjanger i forhold til søsknene.

Så,- uten tvil, jeg ville hatt Mathias, Amalie og Jonathan :-)

Linus egner seg rett og slett ikke på voksne folk, synes nå jeg...

Annonse

Altsaa, jeg ville ikke latt ungen faa vite at han var et resultat av at faren hoppet av i svingen da, men.

Synes ikke noe om Jonathan, og Linus er ikke saa ille. Det er ikke saa fryktelig fint, men det er helt greitt. Det er mange navn som er veldig sote til smaaunger - Tinus (har forresten en kamerat som heter det, begynt aa bli ganske saa stor naa, og han er fortsatt en Tinus altsaa....) Timian osv. - men det er jo en vanesak. De fleste vokser med navnet sitt.

Saa jeg synes Linus funker helt fint.

Tror vi bestemmer oss for Jonathan allikevel...:-) Tusen takk for alle tilbakemeldingene!! Om det skulle blitt en Linus ville vi nok ikke fortalt han at han ble til ved å hoppe av i svingen nei....

Lykke til med navnevalg til dere andre. Det er IKKE lett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...