Gå til innhold

Vinterdress fra nyfødt; er str. 62 for stort?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter vinterdress som babyen kan ha med en gang. Hadde tenkt en "bamsedress", men alle er jo myke bare på utsiden, og så er det vanlig bomull inni. Jeg ser for meg at det blir litt kaldt... Nå har jeg funnet en på Lindex som det er fleecestoff inni og som virker veldig god, men den er kun fra str. 62. Blir det for stort???

Fortsetter under...

62 er nok litt for stort med en gang ja.. hvis du ikke får en "stor" unge da;)

Jeg har to i 50, en i 56..også skal jeg kjøpe en i 62 :)

Brukte 50 og 56 ganske "lenge" egentlig.. men han var ikke så stor heller:)

Unødvendig med så mange som jeg har da.. men mamma har gått berserk.. og måtte kjøpe.. syns de var så søte ho se.. hehe.. :) Ville kjøpt en i 56 og en i 62 jeg.. :)

Oi, dere må være aktive ;)

Nei jeg bare ble fortalt at de første månedene pleide de å ligge i vanlige klær i vognposene sine, og først når de begynte å bevege på seg og sitte litt de trengte vinterdress. Eller hvordan funker dette? Aldri gjort dette før jeg.. ;)

Annonse

hehe.. 62 er nok i største laget for en nyfødt ja, hvis ikke du får en kjempe på 7 kg da..!? :D

D holder med å kjøpe i 50 - 56.. helst kanskje 56 størrelse..

vi kjøpte en vinterdress til vår første og hadde IKKE peilings på størrelser.. så vi kjøpte den nydelide dressen i størrelse 62.. ALT FOR STORT og vi fikk en på 4,2 kg! hehe..

Han var født på februar så når han var 3 mnd (noe som er 62 str) så var d jo mai og IKKE SNØ!! hehe..

MEN denne gangen skal vi ha på desember, så vi får heldigvis bruke denne dressen i denne runden nå da :)))

Som du sier, så trenger de ikke kjempetykke dresser når de ligger i barnevognen etc... de har jo enten voksipose eller annen pose, eller dyne på seg også.. :)

men husk at hodet har på en varm lue::)

Når skal du bruke denne dressen da? Jeg bruker vognpose (voksi) i vogna og en billig fleece-vinterpose i babysetet. Setet har jeg jo med inn så jeg legger barnet i vanlige inneklær i setet, drar igjen glidlåsen og så er vi på vei :-) Vinterdress har jeg ikke brukt på noen av mine første halvår... Men om du vil kjøpe en så hadde jeg sett på meg selv og gubben, hvor store vi var når vi ble født og gå opp en størrelse fra det. Selv har jeg brukt 56 på alle mine første to månedene og de er født 54-55 cm lange.. Vinterdresser er ofte store i størrelsen.

I vogna ville jeg kun ha brukt ulltøy nede i skinn/Voksi-posen. Kjøp heller er en bilsetepose, dette er en pose som er tilpasset bilsetet slik at du får festet babyen riktig. Det er viktig at posen ikke er for stor, for er den for stor vil babyen klare å putte begge bena opp i det ene benet, og dette er ubehagelig for babyen.

Kjøper du en vognpose (har hull til selene så den passer både tre og fempunkts seler) som ikke er alt for stor gjør det ingenting om den er litt lang... Det er jo ikke bein på den... Da kan du bruke den når du går over til større seter også.

Gjest Mammamoms

Jeg har også sett den på Lindex, og det stemmer nok det at den ikke var i mindre enn 62. Har veldig lyst til å kjøpe den, og tror ikke jeg kommer til å kjøpe en sånn tjukk dress i mindre størrelse. Blir vel ikke de lange trilleturene de første par månedene. Det sies jo også at hvis man har en skikkelig pose i vogna, klarer babyen seg i fleezedress, men jeg vet ikke helt.

Nei, nå kom jeg på hva jeg så på Lindex her! Det var på en måte en dress med fleeze inni, men det er ikke to ben. Det er mer en pose med armer! Veldig deilig synes jeg!

Jeg kjøpte en bamsedress til jenta mi i str.62. Hun er født på november.Den var selvsagt stor til å begynne med, men vokste da fort i den. Syntes det var veldig praktisk å bruke den i bil og på korte turer inn og ut av hus osv. Skal bruke den denne gangen også;)

Annonse

Jeg fant en perfekt bamsedress på Cubus i dag! Den har fleece inni, så da er den sikkert varmere for babyen. Den var fra str. 50, men jeg kjøpte 56, så passer den sikkert den første tiden. Da kan jeg krysse av for det på listen min:)

Jeg kjøpte i str. 50, men dressen virker stoor i str. har forresten noen bodyer i str. 62, som er like små som bodyene i str 50/52 hmmm... tror det er litt sånn som med oss eldre, at det er mye forskjell fra hvilket merke det er osv. noen er bare stor i str, andre mindre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...