kokkelimonke Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg får gjester i 19 tiden, men har kokt opp pasta nå! Hvordan avkjøler jeg? Lar dem romtempereres først, og setter dem i kjøleskapet med aluminiumsfolie over? (Småflaut, men aldri laget pastasalat før, hehe)
fridaflesk Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 La den stå under rennende kaldt vann, sil av den og sett den i kjøleskapet
Mammaen til Isak Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Du kan sikkert skylle den i kaldt vann før du hiver den oppi bollen, men lunken pasta salat er godt det og
kokkelimonke Skrevet 22. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2008 Takk for kjapp respons Blir den ikke tørr om jeg setter den i kjøleskapet uten noe over? Tenkte å ha i pastaen når jeg rett før den skal serveres!
neekap Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 jeg pleier ikke å ha vann i pastaen, blir så vassen synes jeg.. jeg bare lar den ligge i kjelen med lokk på og avkjøle seg i romtemperatur.. ha litt olje over for at den ikke skal klistre seg sammen.
Gidder ikke! Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Ikke avkjøle over lengre tid i romtemperatur ihvertfall, da kan du fort få en bakteriebombe. Skylde i iskaldt vann, ha over litt god olivenolje og sette i kjøleskapet funker veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå