ida2007 Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Er det noen av dere som kjenner til en beroligende drikk eller tabeletter som brukes til babyer på flytur??? Skal snart ut å reise og er veldig engstelig for flyturen...
BabyV Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Ville aldri i verden ha falt meg inn å gi ungen min noe beroligende på en flyreise. Hva er det du er så engstelig for?
Nætte;mortil2 Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Har flydd masse med baby og det går veldig fint!! Det som kan være lurt å huske er å tilby pupp når flyet tar av og lander. Ha lite bagasje med (en liten sekk med et skift bare og noen få leker), pakk alle ting som har væske i seg i sånn liten pose før sikkerhetssjekken slik at man slipper å stå å knote med det når man er der, og ellers bare pust med magen og konsentrer deg om den lille så går det helt fint!! Babyen din trenger bare deg, og flyvertinnene kommer for å vise deg beltet du skal ha på og vesten til babyen. Det er iallefall noen tips fra meg da.. :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Mente pupp/flaske eller smokk da :-)
petite fleur Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Vet ikke om jeg oppfattet deg riktig....vil du "dope" ned babyen din? Tror ikke det finnes noen drikker som gjør det. Ville heller satset på Drikki/ ferskensaft/melk/smokk og en bok og noen fine leker. Jeg flydde med gutten min da han var 8 måneder, han hadde ikke engang behov for lekene jeg hadde tatt med siden det var så mye spennende på flyet :-) Etter en times intens fikling med hele flysetet og brettet foran, slukna han på setet mellom meg og søsteren.
lillemor og lillebror Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Vi tok 4 fly til og fra ferie, det var slitsomt, men kunne aldri tenkt tanken på å dope henne ned.... Hun var 8 mnd da. Ta med babykjeks, brødbiter eller noe, og noe å drikke er viktig når man skal fly. Smokk når flyet letter og lander. Ta med spennende leker. Ellers leste hun den oversikten med nødutganger etc lenge, leste flybladet og lekte med en tom pringlesboks... Også så hun på folk og ut av vinduet.
ida2007 Skrevet 22. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2008 Jeg hørte dette med noe beroligende fra ei venninne, men det er tydeligvis ikke så lurt!! Det får gå som det går
Gjest Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Var akkurat ute å fløy 5,5 timer hver vei med min 5 mnd gamle sønn. Jeg bekymret meg som deg, men hadde ikke noe å bekymre meg for.. han lekte med noen få leker jeg hadde med, spiste litt, sov på fanget og på matbrettene, bare koste seg på fanget hele tiden. Gråt ikke i det hele tatt... gikk over alle forventninger. Fikk flaske ved take off, og smokk ved landing, han merket ingenting i ørene.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Ville absolutt ikke gitt babyen beroligende! Vi tok fly fa jr. var ca 6mnd. Ikke noe problem! Bare sørg for at han syger på ett eller annet ved takeoff og lending, så går det som regel greit med tanke på ørene. Leker og bøker er også gode tips. Vi fløy ikke så langt, og gutten klaret seg helt fint uten lekene (de ble liggende i bagen nesten hele tiden), var jo så masse spennende å se på i flyet! Så lenge du klarer å forholde deg relativt rolig (slik at mini ikke smittes av stresset deitt), går nok dette helt bra skal du se.
ida2007 Skrevet 23. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2008 Takk for svar! Føler meg jo nesten kriminell som tenkte på noe slikt...Skal høre med min venninne hva i huleste hun har gitt sønnen sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå