Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan disse eggene blir hentet ut? Skjer det via skjeden eller har man operasjon med narkose? Hvordan opplevde dere dette, var det vondt? Tok det lang tid?

Er ganske grønn, og sitter med 1000 spørsmål.. Håper noen svarer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uttaket mitt i Porsgrunn var slikt:

Frammøte en halvtime før. Fikk smertestillende og beroligende. Mannen leverte prøven sin. Jeg ble lagt i gyn-stolen, fikk veneflon i blodåra og en sprøyte med lokalbedøvelse i det aller helligste. I blodåra fikk jeg petidin. Følte meg litt svimete ja! Legen henter ut eggene gjennom skjeden. Jeg hadde ikke vondt da han hentet egg på venstre side, men a han begynte å stikke på høyre var det skikkelig ubehagelig. Men det går fort over synes jeg (selv om jeg hadde et "langt" uttak med 27 egg).

Skrevet

oj.. Det var mange egg ja... Håper det gikk bra da:-)

Var det selve "sprøyta" i det aller helligste som gjorde vondt eller når legen henter ut eggene? Tar de ut ett og ett eller flere pr gang? Fikk du tilbud om narkose eller?

Tusen takk, Nøtt, for svarene dine:-)

Skrevet

Hei.. jeg hadde uttak etter Nøtt hihi... og ja hun fikk ut mange egg :o))

Jeg har fått ut 12-9-7-8 hatt 4 forsøk. Samme opplegget som Nøtt, men jeg synes uttak var grusomt vondt alle gangene, men samtidig hadde jeg gjort det igjen :o) glemmer fort.

Lokalbedøvelsen der kjenner du bare et stikk, og 1 sek med vondt, så er det over, det er når han skal ta ut egg som er vondt, når han stikker i dem for å få dem ut.. de tar ut et og et egg. Du får se på tv skjermen hva de gjør, og det er litt morsomt.. Narkose har man ikke..

Men dette går såå fint, og ja det er sinnsykt når det står på, men også mange som ikke synes det er vondt i det hele tatt :o)

Ønsker deg masse lykke til når du setter i gang..

Men innsetting er ikke vondt!!! klem

Skrevet

Jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt på det første forsøket mitt. Det satt en sykepleier ved siden av og "fylte på" med smertestillende underveis og hun som hentet ut eggene var kjapp. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...