Gå til innhold

Viktigheten av omgang med andre barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... min lille gutt på 2,5 år gikk i b.hagen i hele fjor. Han er ett veldig sosialt dyr og stortries med andre, både store og små.

Jeg venter nr 2 i desember, vi har akkurat kjøpt hus, og ikke fått b.hage plass til junior før januar.

Prøver så godt jeg kan å fylle dagene med morsomheter, men føler jeg ikke strekker til... Vi bor på landet og fram til jul må vi klare oss med bare en bil, hvilket min mann har hver dag på jobb...

Hva fyler dere hjemmeværende dagene med? Huff, kunne så ønske jeg hadde flere venner med unger, men siden vi er så unge, er de reist til alle kanter, og igjen sitter vi...

*syte*

Det er en tøff erfaring, å gå fra party, trening, hud og hår-til unger, fett og brødbaking...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han klarer seg fint med bare deg til lillesøster eller lillebror kommer i desember, men kan du ikke gå i ei åpen lekegruppe?

Små barn på den alderen leker ikke sammen uansett, men ved siden av hverandre. Så hvis han har leker som er fornuftige og lærerike, har han det bra nok.

Jeg pleide å bake en del boller når jeg gikk hjemme med de eldste.

Søk på dib om det er andre i nærheten av der du bor, sånn at du kan få besøk innimellom, kanskje?

Skrevet

jeg er ikke helt enig med anonym over her. at barn på den alderen ikke leker sammen. min jente på rett over 2 år hun leker veldig mye SAMMEN med andre barn. og da ikke ved siden av. de har masse rolle lek.

skjønner godt at det ikke er lett jeg. tror det er stor forskjell å ha vært hjemme hele tiden og til å plutselig å slutte i barnehagen og være hjemme...

dere har ikke åpen barnehage i nærheten?det er i såfall ganske kjekt. det er ikke noe lekeplasser iområdet som dere kan besøke og kanskje dere treffer på andre barn? du kan jo spørre på helsestsjonen om de vet om andre barn på samme alder som du kan ta kontakt med eller noe?

Skrevet

dette er til hun som mener 2,5 åringer ikke leker med hverandre???

hallo.. hehe, her har de lekt sammen siden de var 1,5 år:))

4 åringen min har hatt en besstis i bhg siden de var knapt 2 år..:)

men tips var værre..hmm..

male,tegne, ut å oppdage naturen, se på dyr o.l??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...