Gå til innhold

Hjelp, hun spiser meg opp......:) Samme som amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er ny her inne og har en babyjente på 2 uker. Hun har hele tiden spist hyppig og melkeprod er god tror jeg. Saken er den at hun spiser lite, men ofte ca hver 1.5 time døgnet rundt og nå egynner jeg å kjenne på søvn mangelen. Er det noen som har litt tips og råd på hvordan jeg kan få i henne mer og litt sjeldnere? Hun våkner mange ganger etter 1.5 time og spiser litt og sover videre, dette kan hun gjøre et par ganger på rad. Har forsøkt å amme, skifte bleie (holde henne litt våken) for så å tilby igjen uten at hun er intressert, for så å våkne en time etterpå og er da rå sulten..... Kan jeg gi henne litt mme for litt mer tyngde i magen kanskje?

En annen ting er natten, da roter hun fælt ved brystet, suger litt, slipper, griner, suger slipper griner. Hva er det da? Hun roter mest om natten, da går det i pupping, lite søvn, og misnøye. Må legge til at hun har også en del luft... Er det noe jeg har spist kanskje?

Ble langt dette, men håper dere her inne kan øse av deres erfaringer og hjelpe meg litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik hadde jeg også det, men det gikk seg til av seg selv etter noen uker. hos meg tror jeg det var en kombinasjon av luft (hadde låsning i nakke og korsrygg, fikk rett det opp hos kiropraktor) og at hun skulle øke melkeproduksjonen. ammet opp til 2-3 timer i strekk om kvelden (mindre melk om kvelden) og hver andre time på natten. Og da kunne hun ligge leeeenge.

Du kan jo så klart gi mme på flaske. hun kommer sikkert til å slokne og du får noen timer fri. men det kan bli en vond sirkel. gir du mme, så vil hun suge mindre, og produksjonen øker ikke slik den burde i forhold til hennes behov. Men her er det så klart forskjell på å gi mme en kveld og hver kveld. ett valg man må ta:)

jeg bet tenna sammen og holdt ut. nå ammes det hver 3-4 time og 1-2 ganger om natten. hos de fleste blir det jo bedre:)

Gratulerer med jenta:):)

Skrevet

Har desverre egentlig ikke noen gode råd...Min pode har spist opptil 14x i døgnet(men tror det er litt unormalt mye...). Vet ikke om man egentlig kan/bør gjøre så mye når de er så små...Skal jo være selvregulerende. Magesekken er jo dessuten veldig liten enda.

Ang luft kan du jo prøve å få henne til å rape underveis i måltidet. Minien her kunne ligge å hyle ved puppen og spise litt om hverandre, noen ganger var det da luft som skulle opp. Du kan jo prøve å "sykle" litt med bena hennes, klemme forsiktig opp mot magen. Det hjelper til å få ut luft.

Mini reagerte veldig hvis jeg drakk brus.

Håper det ordenr seg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...