Shamandalie Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Johanne er nå 3,5 mnd, har fått graut 1 gang pr. dag i litt over ei uke. Det går kjempebra, hun bæsjer hver dag å sover fra 8 til 8 om natten. Hun får NAN,jeg ammer ikke. Er det noen meninger om dette? Vet det er både og ang. grøt så tidlig...
Isa04&Alex08 Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 heisann, jeg synes at du kjenner jo barne ditt best og hvis hun ikke får noen problemer med magen er det jo helt fint.har selv en gutt på snart 3 mnd. han har smakt på grøt også og til og med mosete banan er han glad i. han heller har ingen problemer med å bæsjer og liker vel nye smaken.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Så bra at hun ikke har fått problemer med magen da, siden hun er så liten. Selv har jeg prøvd å kun amme mine frem til 6 mnd, men med tullemor her, så har jeg hatt litt lite melk nå i det siste (hun er 5 1/2 mnd) så jeg har prøvd å gi henne smaksprøve på grøt i en uke. Noe hun liker DÅRLIG =( Men får bare fortsette å prøve..
brooklyn Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 vet ikke helt hva du er ute etter, men jeg synes det er bra tidlig å gi grøt til en så liten baby. Hvorfor gir du henne grøt? Fordi hun ikke blir mett nok av mme eller fordi det er gøy for deg å se henne prøve nye ting?
Gjest MaJo0812 Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Samme her! Gutt 3,5 mnd får bare mme, men virker ikke som det er nok om kvelden. Han sover rundt uansett, men med noen teskjeer grøt sammen med flaska på kvelden så sovner han både fortere og tidligere
2 hjertegull :) Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Jeg er litt enig me henne som spør hvorfor? Trenger hun det, eller er det for din egen del? Det er veldig tidlig å gi grøt, synes jeg.. Jeg vurderte det da Mia var 3 mnd, fordi hun begynte å våkne mer, men valgte å spørre HS først. . Det er en grunn til at de bare skal ha melk frem til 4 mnd.. Og det er på grunn av tarmsystemet.. Det er ikke bare vi som mener og synser her vi sitter i våre respektive hjem.. Det er fordi fakta tilsier at ungen din kan få allergi om du begynner med fast føde for tidlig.. Veldig flott at hun sover godt og bæsjer, og ikke plages.. Men man vet ikke på lang sikt om hun har lettere for å utvikle allergi senere når hun har fått så tidlig.. Ikke meningen å skremme deg eller noe, men du spurte etter synspunkter, og jeg er bare ærlig i hva jeg mener
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Enig med Mamma <3 Mia! Det går sikkert bra, men jeg hadde ikke tatt sjansen. Vi ventet en mnd lengre, og begynte med grøt da fordi mini begynte å forlange mat hver 2.-3- time døgnet rundt. Ville ha ventet lengst mulig om ikke det er en spesiellgrunn til å begynne tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå