Gå til innhold

jeg føler med dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler masse med dere som sliter med å stumpe røyken. Vet av erfaring at det er vanskelig..

Har prøvd å slutte flere ganger, men har liksom aldri kommet lenger enn til tanken.

MEN, når jeg har vært/er gravid gjør kvalmen det veldig enkelt å slutte. Da klarer jeg ikke å være i nærheten av noen som nettopp har tatt en røyk. Rart egentlig.... Kan vel også ses i sammenheng med at jeg ikke klarer å drikke kaffe heller pga kvalmen. For meg har nemlig kaffe+røyk vært to ting med sammenheng. Er derfor littt spent på hva som skjer når jeg denne gangen får lyst på en kopp kaffe igjen. Stoler ikke helt p meg selv nemlig...

Håper så mange som mulig klarer å stumpe/redusere røyken i svangerskapet. Det tjener både dere og babyen på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...jeg har jo på en måte vært heldig da,- sluppet å være kvalm og heller ikke sluttet å like kaffe. Porblemet mitt er at jeg ikke har vilje til å slutte å røyke heller....og røyker like mye nå som vanlig, 15-20 om dagen. Er i 8.måned og bekymra for hvilke skader jeg kan ha påført barnet. Æsj, ikke enkelt dette her. Men greier bare ikke å slutte.

Skrevet

Hvordan er det mulig å røyke like mye og samtidig lure på (bekymre seg over) om han skader babyen?

Har lest at man må slutte senest før 2. trimester.

Hva er det som får deg til å fortsette når du vet hvor skadelig det er?

Dette er ingen skjennepreken, selv om det føles slik. Jeg bare lurer på hvorfor du ikke har sluttet.

Selv sluttet jeg før 2. trimester. Sier ikke at jeg ikke har lyst på en sigarett av og til, men pga skadene jeg påfører barnet lar jeg være. Tar en is eller tyggis istedet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...