Gå til innhold

Ekstrahjelp, ikke fulle dager, 25+4 på vei

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber som ekstrahjelp og har dessverre ikke blitt mye jobb på meg i år sånn sett. I fjor tjente jeg totalt ca 47.000,-

Jeg har ikke hatt mulighet til å jobbe fulle dager pga ryggen i svangerskapet. Og nå begynner jobben å bli vanskelig ettersom magen er såpass stor og bøyninger ikke er av det letteste (som det blir endel av i jobben min).

Noen som vet om jeg har krav på noe?

Og hva jeg får da permisjonen starter?

Håper noen kan svare meg, så jeg ikke er grønn når jeg kommer meg på trygdekontoret. Virker som en helst må vite endel selv før en snakker med dem....

Klem

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

jeg er også ekstrahjelp og jobber ikke så mye.. har prøvd å jobbe så mye jeg kan etter at jeg ble gravid for å få mest mulig i foreldrepenger. det blir regnet ut foreldrepenger utfra de 6 beste mnd dine av de 9 siste mnd før du går ut i permisjon. de regner da ut gjennomsnittet av de BESTE mnd dine:) for at du skal kunne få mest mulig. visst du ikke klarer å jobbe mer har du rett på penger visst du sykemelder deg. det er vanlig å få det du tjente den siste mnd før du blir sykemeldt. men siden du har variert inntekt mener jeg at det blir regnet ut gjennomsnittet av de 4 siste mnd før du blir sykemeldt (mener jeg). visst du får mest mulig penger ut av det. du kan sikkert velge om du vil ta den siste mnd eller et gjennomsnitt av de siste mnd. men det jeg vil fram til er ihvertfall at du har RETT på penger visst du blir sykemeldt:) det vet jeg, for er nettopp blitt sykemeldt selv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...