Gå til innhold

Nettopp hatt MA - noen spm nå...

Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har nettopp hatt en MA (3 dager siden utskraping) og har noen spm iforbindelse med å bli gravid igjen... Håper noen kan svare meg...

Tok dere graviditetstest for å være sikker på at den var negativ før dere prøvde å bli gravide på nytt eller bare satte dere igang?

Legen mente også at jeg kunne starte med prøvingen igjen etter 1 uke etter utskraping såfremst jeg har sluttet å blø. Men hva gjorde dere? Ventet dere til dere hadde hatt en mens eller bare startet dere med prøvingen igjen med en gang? Jeg har mer eller mindre sluttet å blø nå, det kommer bare et par dråper nå og da så regner med at det helt vil slutte innen få dager.

Håper på svar da jeg veldig gjerne vil ha barn i magen igjen så fort som mulig :)

Fortsetter under...

Hei twigsy

Jeg kjenner veldig godt de følelsene du har nå. Fortvilelsen etter aborten og desperasjonen etter å bli gravid på nytt!!

Jeg tok en gravitest etter 2 uker som var negativ. Da visste jeg liksom at hvis jeg testet igjen, så ville hormonene etter ma-en være ute av kroppen...

Hører mange sier at det er best å vente 2 uker, men det sa ikke legen min noe om. Så vi satset fra dagen etter at jeg sluttet å blø.. Det gikk ikke på første forsøk, men nå har jeg eggløsning igjen i dag, så får vi se om vi klarer å få lurt oss til en liten hyrdestund:)

Hej

Det va otroligt trist å høre att du haft en MA. jag hade en själv för 3 uker siden och vet vad ont det gjør.

Jag har tagit ett graviditetstest varje vecka efter utskrapningen bara før att se när den bli negativ ( än så är den svagt positiv ), tror det e smart så man kan va säker på att när man får positivt test igen så vet man att man är gravid.

Vi började ha sex igen 2 uker etter utskrapningen bara för att va säker på att infektions risken va över.. och så har jag varit på etterkontroll med ultralyd (som jag beställde själv) för å se att allt är som det skall. Där såg de att det fortfarande var lite blod kvar så skall på ny kontroll om to uker.

Alla läkare jag har pratat med säjer att det bara är att börja prova igen såfort vi känner oss klara för det.. men tror du bör vänta iallafall en vecka till blödningen slutat helt.

Nästa gång e det vår tur.. det e jag säker på=)

Tusen takk for svarene deres!

Det har vært noen tøffe dager dette - man tror jo at når man har kommet seg gjennom de første 12 ukene så er man "safe". Men den gang ei...

Da tror jeg at jeg skal kjøpe en graviditetstest og sjekke om en ukes tid om den er negativ og så bare kjøre igang rett og slett.

Både jeg og min samboer er veldig klare for å bli gravid igjen så fort som mulig.

Ja, nå er det vår tur jenter!!! På neste forsøk sitter den (og der skal den bli i 9 mnd :)

Takker igjen for svarene :)

Annonse

Hei!

Her ble jeg litt forvirret og føler meg litt "nytt". Jeg hadde en MA i juli og utskrapning 14. juli. Fikk beskjed av flere leger om å vente til etter 1. mens. Vi har derfor brukt kondom... Nå er det snart gått 6 uker og fortsatt ingen mens. Tok en test i går for sikkerhet skyld og den var negativ. Betyr dette at vi kunne ha prøvd...? Æsj, hater å bare vente...

Hellå,

Det er så hat å måtte vente! Jeg trodde jo jeg var good to go igjen, men så viste det seg at jeg måtte skrapes ut alikevel. Blødningene har stoppet, men vi bør iallefall vente til det har gått en uke. Føler at verdifull hekketid går tapt! Er så babysyk for tiden at jeg er rett og slett er tullerusk, gubben er like ille, han dro meg med på babyshop for å se på barnevogner og krybber i går.

Vi er iallefall klare!

Jeg er klar som et egg hehehe !!!

Jeg er absolutt ikke en tålmodig person så å drive og vente 5 uker eller mer på mens klarer jeg rett og slett ikke. Har bestemt meg for at en og en halv uke får holde så til fredag kjører vi igang igjen.

Har den clearblue fertility monitor fra forrige gang så skal begynne å bruke den igjen når mensen er tilbake, men innen det skjer så får vi bare holde på som kaniner og håpe at vi treffer blink!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...