Gjest Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 tulla mi er 64 cm og veier 7kg. Jeg fikk beskjed om at hun var liten og litt tjukk av HS her om dagen. Hun ser da bare frisk og god ut spør du meg..Ble litt betenkt. Hun sa at det er fordi jeg ikke får henne til å sove mer enn 3 timer sammenhengende om natten at hun ikke vokser. Vet ikke hva jeg skal gjøre...hun våkner 2 hver time!!!!har gjort det i 5 mnd nå.Hjelpes
Zitro Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 For noe tull... min babye på 6 mnd sover også kun 1,5-2 timer i strekk om natta og hu er 73 lang og 8615g. Klart at lenge nattesøvn perioder hadde vært sunt det, men jeg kan da ikke noe for at ungen min våkner...
Melkedrøm Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Liv var på 6 mnd kontroll igår, og da ar hun 7,6 kg og 67,5 cm. Da hun ikke har spist så mye grøt, foreslo hs at vi trappet opp grøtspisingen litt. Jeg hadde egentlig trodd hun skulle veie mer, og helsesøster sa ingenting om at hun var tjukk hvertfall. Liv våkner også om nettene, kanskje ikke så mye som før men. Nei huff, ville nok latt hs sin kommentar gå inn det ene og ut det andre øret. greit å høre hva de sier innimellom men det går litt over styr syns jeg..
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Vesla mi var 67 cm og 7,4 kg.
Camelot Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Jenta mi var 68,5 cm og 6850 på 6 mnd kontroll. Er lang og slank ifølge HS.
Ranveig R Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 I alle dagar då!! Er sjokkert eg! Kor i all verda har helsesøster fått DET frå då? Du burde bedt om å få noko dokumentasjon på at babyar ikkje vokser ordentleg om dei ikkje søv samanhengande om natta... Det der er bortimot det dummaste eg har høyrd. Sludder og pølsevev! Begge mine har blitt amma fleire gongar om natta til dei var godt over halvåret, og begge var/er temmeleg midt på snitt når det gjeld vekt/lengde-forholdet. Jenta vår var forøvrig 7535g og 67,5cm då ho var 6 mnd.
Line_78 Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Hørtes rart ut. Da vi var på 5-månedersgruppe var jenta mi ca 5,5 måned. Hun var 7 kilo og 67,5 cm lang, og jeg fikk beskjed om at vekta var helt gjennomsnittlig og at hun var litt lengre enn snittet, og helt flott. Det viktige er vel at babyene følger kurva si sånn noenlunde når man ser det over tid eller? Og så skal man vel uansett ikke stole helt blindt på de målingene da, varierer vel fort en cm hit eller dit avhengig av hvem som måler.
mamma`n til Jonathan Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 snuppa her i huset er 66,5cm og 7525gr fikk bare skryt på helsestasjonen. Hun sover hele natta har gjort d siden hun va 8uker ca :)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Herregud for en hs du har. Snuppa her er lik din. 64,5cm og 7020 g. Hs sa ingenting på det, så lenge hun følger sin egen kurve. Ikke bry deg om det hun sier!!
Nr 3 underveis Skrevet 23. august 2008 #10 Skrevet 23. august 2008 Hei. Jeg har ogsä värt bekymret over jenta vär, siden hun ikke er sä lang enda. Hun er nä akkurat 6 mnd gammel, og er ca 65 cm. Kanskje ikke sä galt likevel? Hu var og lita og rund, men etter at hun har begynnt ä bli mer bevegelig, har hun blitt slankere. Tror ikke en skal tenke sä mye pä vekta til en baby. Jenta vär sover nä natta gjennom ca 12-13 timer, med smokk kanskje 1-2 ganger, sä da burde hun nä värt kjempelang Jaja, de vokser vel i rykk og napp.
sasser Skrevet 23. august 2008 #11 Skrevet 23. august 2008 Jenta vår var på 5 mdrs kontroll 68 cm lang og veide 7,4 kilo. Hun er nå 6 mdr så er litt lengere og litt tyngere, vil jeg tro! Hun sov maks 2 - 3 timer sammenhengende inntil hun ble 5 måneder, dette opphørte siste måned da vi begynte med grøt til lunsj og middag (Ikke glassene - men ordentlig hjemelaget hirsegrøt m. grøntsaker/frukt). Det funker her i huset - deilig med litt mer søvn, ja. + smokk da ;-) Alltid smokk... Verdt et forsøk.....om du ikke allerede har prøvd da? Lykke til :-)
081013 Skrevet 23. august 2008 #12 Skrevet 23. august 2008 nå er ikke jenten min 6 mnd ennå, bare 4. men hun må da være bra stor i lengden(og i vekt ikke minst) ift deres på 6mnd, hun er 66 cm lang og 8,8kg(også heeeeelt normalt sier min hs)lurer på hvor lengden skal ende hvis hun fortsetter å vokse så mye. har allerde måttet ta ut baggen i simovognen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå