Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Jeg er virkelig sliten av tette melkeganger som kommer så fort jeg stikker snuten ut av døra. Jeg kler meg som om det skulle være vinter og svetter meg gjennom dagene. Bruker lecitin, ca 8 kapsler dagen (solaray?) det står på pakken av 2 tabletter er 1000 mg, så det vil si jeg spiser ca 4000. Er det passe mengde? Noen andre GODE råd om å unnga brystbetennelse? Er veldig slitsomt å måtte streve med pumping og amming hver andre time døgnet rundt så ofte..
Expat Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Hei! Hvordan passer bh'n? Ikke noe bretting eller stramming? Spiler? Sover du uten? (gjør det). Hva bruker du innerst mot brystet? Ellers er dosen du bruker riktig.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Noen av oss har rett og slett feit melk... andre anbefalinger: pumpe og massere samtidig morgen og kveld når det er klumper - ta en ren bleie og fyll med glovarmt vann og legg rundt puppen - helst før amming, men også ev. før pumping spc flakes (kjøpes i sverige på apoek).
Kitty75 Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Prøv å ikke stress. Lettere sagt enn gjort, men jeg opplever i alle fall at jeg får tette melkeganger dersom jeg stresser. Og da mener jeg ikke at jeg har høyt tempo og springer. Det går fint. Det som ikke går så bra, er når jeg feks stresser med å få ammet før jeg skal et sted, eller bekymrer meg mye for noe. Hvis jeg slapper helt av og ser på jenten min med et kjærlig blikk mens jeg ammer, tømmes brystet helt og alt blir bra (hehe). Og hvis hun ikke vil spise og jeg får spreng, prøver jeg å tenke: Ja, ja. Da får jeg heller håndmelke ut litt da (istedet for å tenke; å, nei, dette går aldri bra. Nå er det spreng igjen, og det gjør allerede vondt!). Merkelig nok så hjelper det. Sover ellers med ull/silke singlet + nattskjorte (åpen) sånn at jeg ikke skal fryse om natten, og har skaffet meg et sjal i ull til å ha over skuldrene/brystene sånn ellers. Når det gjelder Lecitin, vil jeg anbefale Kloster sine på 1200 mg. Da slipper du unna med 4 om dagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå