Gå til innhold

Har et problem (spm ang skole og stipend)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynte på vgs nå på mandag. Kjenner allerede at jeg begynner å bli sliten. Var borte fra skolen onsdag og idag. Har bekkenløsning, er svimmel og har konstant hodepine. Er bekymret og er redd for å fortelle lærer og rådgiver. Var nemlig gravid i fjor da jeg begynte på høsten og gikk på skolen til permisjonen begynte i oktober, altså tre uker før fødsel. Fikk reservert plass, så det er samme læreren/rådgiveren som ifjor. Har termin i februar og er redd jeg ikke klarer å fortsette skolen fra nå..!

Kan de kaste med ut fra skolen, sånn at jeg ikke får stipend/fødselsstipend?

Kan en få permisjon to år på rad/reservasjon fra samme skole og samme klasse?

Takk for svar!!!

Fortsetter under...

De kan nok ikke kaste deg ut pga graviditet. Hvis de gjør noe sånt vil det kunne oppfattes som diskriminerende, det har blitt gjort avisoppslag og kjørt rettsaker for mindre;) I arbeidslivet kan man ikke si opp noen pga graviditet, jeg vil tro at prinsippet er overførbart til skolen.

Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan få permisjon på nytt når du har en legitim grunn til det, men jeg er nok ikke inne i permisjonsreglene til videregående skoler.

Du er nok ikke den første som får to tette på rad, planlagt eller ikke :)

Ps. et alternativ kan jo også være å få delvis sykemelding slik at du kan følge et fag eller to? Da blir det jo litt mindre å ta senere, og hvis du har to barn når du skal studere igjen så vil det jo også være litt enklere å ha færre fag da. (Er ikke helt sikker på hvordan det virker på videregående)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...