Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Hei ! Legen har anbefalt å prøve kalium permagament på henden og føttene til frøkna. Etter det jeg har forstått er dette et middel som brukes i badevannet - ergo vil jo det komme på hele kroppen. I og med hun er veldig aktiv og vi har nytt fint bad er jeg litt skeptisk til å forsøke dette (redd for flekker og søl). Noen som vet om man kan bruke Krystall fiolett i stedet ? Er dette "samme produkt" - eller fungerer de på ulike måter ??
August mamma:) Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 nei dette er ikke samme produkt. Så har legen ordinert KP bad er det nok det hun skal ha. Om du er redd for søl så dekk til gulvet rundt med plast. Om det kun er føtter og hender kan du jo ha det i en balje istedenfor badekar; først hender så føtter eller omvendt. Men du blir ikke lilla på kroppen slik du blir av krystallfiolett.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Tror jeg får sjekke med legen - sambo har ikke fått med seg så mye av samtalen...... Etter det jeg leser har de jo mye av samme effekten, bare metodene som er forskjellige. Balje funker jo sikkert kjempebra for større barn, men å få en turbo på 18 mnd til å sitte rolig med henda/føtter i en balje - uten å plaske virker for meg uoverkommelig. Eller er det kanskje bare meg som er negativ ?
Paddin Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Hei vi bruker ukentlig KP bad for å forebygge eksem samt oftere i en behandlings periode på våre to barn. Det kan være lurt å kjøpe bygningsplast å legge i badekaret - jeg må inrømme at jeg ikke bruker dette. Vi hadde nytt badekar for noen år siden og jeg får det rent med jif ingen problem det. Kp bad farger veldig - så pass på å ikke bruke de fineste håndklende dine. Fargen misfarger huden pg neglene. Men det viktigste er at dette er veldig effektivt , i allefall for våre ungers eksem hud. Lykke til. Du kan lese om våre KP bad på vår eksem blogg .. http://www.sosken.blogspot.com egen tråd for kp bad her: http://sosken.blogspot.com/search/label/Kaliumpermanganat%20bad Hilsen Søsken mamma
dinadina Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Tro meg - om badekaret blir misfarget så er det en liten pris å betale for den gode effekten kaliumpermanganat gir. Vi gir guttungen vår KP-bad 2-3 ganger i uka, og som "eksemmamma" har jeg ingen problemer med å få badekaret rent igjen. Jeg sprayer med Jif, og lar det virke i 20-30 minutter. Enkelte ganger må jeg ha to slike runder, men pytt sann. Vi flyttet inn i nytt hus for to år siden, men guttungen sitter og spruter "rosavann" med vannpistol oppetter flisveggene. Så lenge jeg tørker det av rett etterpå, så går det bare fint. Bad i vei! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå