Gå til innhold

Kanskje det blir Danmarkstur på meg likevel..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er utrolig hvor mye info man kan finne på Internett! Fant en statistikk fra en fertilitetsklinikk i USA som viste suksessrate ved IVF for forskjellige aldersgrupper og FSH-verdier. Det ser ut som at det bare er mindre forskjeller i sukessrate ved høyere FSH-verdier ved min alder (dessto høyere alder, jo mindre avgjørende er FSH-verdien kan det se ut som). Først når FSH-verdien overstiger 20 er det virkelig dårlige odds. Vil jo tro at tendensen vil være den samme ved inseminasjon også. Det negative er selvsagt at sannsynligheten for å bli gravid er liten i utgangspunktet:-(

Men uansett ble jeg ved litt bedre mot nå=)

Leste også at det ikke stemmer at eggene blir gamle. Eggene ligger og "sover" til ca. 4-6 mnd. før de skal brukes og det er kroppens evne til å "forberede" dem som blir dårligere (som det meste annet når man blir eldre). Det vil si at man har store muligheter til å påvirke denne prosessen med livsstil, urter, akupunktur etc. Dersom eggene har blitt utsatt for miljøgifter eller stråling stiller saken seg litt anderledes, men ellers er det vel i teorien ingen grunn til at man ikke skal kunne produsere et bra egg helt til man går tom for dem?

Men på den annen side, man skal vel ikke tro alt man leser heller...

Det er imidlertid litt fristende når man er ute etter det berømmelige halmstrået:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Pollyanna

Dette hortes jo veldig opploftende ut !! Og en maa jo ha troa, ellers kommer en jo ingen vei..

Onsker deg masse lykke til og ikke gi opp.

It aint over till its over :))

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord! Prøver jo å holde troen oppe, men det er ikke alltid like lett når realiteten innhenter en:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...