Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg litt? =)

Twinkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann:)

Det jeg lurer på er hva jeg egentlig har rett på.

Situasjonen min:

termin 18 desember.

Jobbet i 6 av de 10 siste mnd før termin.

Har vært i et vikariat som går ut no 1 september.

Noen som vet hva penger jeg har rett på?

Lurer også på om kjæresten min som er i full jobb harr rett på noe permisjon når jeg ikke har en fast stilling:)

Takker for alle svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg ser det har du full rett til permisjon og foreldrepenger :o) siden du har jobbet i 6 av de siste 10 mnd. Far har også rett til sin del av permisjon.

Skrevet

Far har kun rett på permisjon om du har jobbet i minst 50% stilling...

Skrevet

Jeg har ikke jobbet i 6 av de siste 10 mnd og får bare engangsstønaden, men far får permisjon på eget grunnlag. Vi har snakket med NAV og han får 29 uker 100% eller 39 uker 80 %, eller han kan fordele permisjonstiden sin på 3 år. Så du må ikke ha jobbet, han kan søke på eget grunnlag.

Nå er mannen min selvstendig næringsdrivende, og jeg vet ikke om det er derfor han får permisjon.

Hør med NAV.

Jeg må være i jobb eller stå som arb.søker når han tar permisjonen sin, eller uten inntekt (ha ferie f.eks). Vi kan ikke være hjemme begge to.

Skrevet

Til siste anonym

Du må være i minst 75%jobb eller 100% studie for at far skal kunne få permisjon på egen opptjening. Du kan ikke stå som arbeidssøkende.

Skrevet

jeg har gått på reh.penger den siste tiden, og det gir ikke grunnlag til permisjon eller foreldrepenger - MEN far får full permisjon, så sant jeg begynner å jobbe igjen (de dagene han har permisjon) - vi har vært i møte med NAV og fått dette bekreftet. Han får 29 uker 100 % eller 39 uker 80 % eller kan ta det over 3 år.

Skrevet

jeg kan forresten melde meg arb.ledig hos NAV når far har permisjon, så det å gå på dagpenger blir regnet som å være i jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...