Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Min gutt på 17mnd har begynt i barnehagen. Han sover jo der, men er allikevel veldig trøtt etter en lang dag. Ettermiddagen er et mareritt. Kan jo ikke la ham sove så sent før leggetid heller. Hva gjør dere andre?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jepp, jenta mi på 14 mnd stoooooortrives i bhg, men blir merkbart trøttere på ettermiddagen/kvelden ja. Holder henne våken til kl 18, da er det leggings og hun sover som en dupp til kl 06.30 morgenen etter :-) Hun må leveres tidlig i bhg, derfor vi foretrekker denne rutinen fremfor å sove fra sju til sju/åtte. Hun sover ca 1,5 time på dagtid i bhg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Akkurat samme rutiner som min sønn! Men hva gjør dere med det? Min gutt sovner om jeg ikke leker med han hele tiden. Han sitter bare å gråter og er sååå trøtt. Fælt om vi skal ha det slik de neste 5mnd. Håper han kommer inn i rutinen snart, ellers ser det ut til at jeg rett og slett må la ham få lov til å sove. Men er det til å holde ut for dere? Takk for svar! H.I.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Oi, såpass trøtt ja.. stakkars liten da! Hvis han er så stuptrøtt ville jeg kanskje latt han duppe av 20-30 min. Men vet ikke om han blir grinete hvis du vekker ham igjen da? Ja, for oss går det greit. Hun er som regel blid og glad, selv om hun gnir seg i øynene og er tydelig trøtt. Leker med henne eller setter på en Baby Einstein-dvd mens jeg lager middag :-) Hun er helfrelst på de dvd'ene, hehe. Og med en gang vi kommer hjem fra bhg, har vi en liten kosestund i dobbeltsenga, der hun får ligge inntil meg og kose litt med nattabamsen og smokken sin, kun noen få min, og da roer hun seg veldig. Sover ikke, bare koser seg liksom!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Vi hadde en periode med slitsomme ettermiddager i vinter, da var hun ca 14-17 måneder. Det er ganske pesete. Vi gjorde ingenting - forsøkte å være mye ute (lettere å være i aktivitet da - mye å se på etc), og takle det så godt vi kunne. Til sist - så vokste hun rett og slett av seg problemet - og nå er ettermiddagene veldig hyggelige igjen. Om hun er sliten en dag så signaliserer hun det tydelig med å ville se TV fra ca 1730. Hold ut - jeg tror dette går i faser - og vil helt sikkert bedre seg !!
Linchen Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Hvorfor ikke la han sove en liten lur fram til max kl15? Det avtalte i allefall vi i bhg i dag. han sovnet nemlig under frokosten i bhg!) Men så var vi oppe 04.50 også, da(da er han klar for ny dag, gitt!). Han sov fra 9-10 i dag, så han var stuptrøtt da jeg hentet han 15.30.
Legekjærringa Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 samme her. Før la han seg kl 19. Begynte i bhg og legger seg kl 18. I dag etter vaksinen la han seg kl. 17 :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå