mammarettogslett Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Snuppa er 5 mnd og hs syns det var greit å begynne nå siden hun la godt på seg.gruer meg litt ja...hehe Når gjorde dere det?
kitty08 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 mellom 5 - 5,5 mnd. Prøvde bare tilfeldigvis en natt og gi smokk istedenfor pupp. Og det gikk fint! Fire ganger den natten faktisk ;-). Det ble kun en natt hun var våken og sutrete 40 min, ellers har "baren" vært stengt om natten mellom 22 - 6.30 i tre uker nå. Jeg legger henne kl 19, gir henne nattpupp kl 22 (jepp, vekker henne), og så får hun kun smokk frem til "frokost" kl 6.30. (Det er smokk 1-3 ganger fortsatt ...). Det har gått strålende helt til tennene begynte å plage henne for to dager siden, da har det vært gråting i opp til 1,5 time rundt kl 22. Veldig fortvilende ...
Elin Sabrina Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Hei Jeg har akkurat sluttet med å amme på natta, det tokk 2 netter så skjønte hun at det var ingenting å få. Hun er snart 6 mnd og hun pupa kl.00 og mellom 03-04 på natta. Hun våknet nok av vanen pga hun puppet i bare noen få min og brukte puppen kunn til kos for å sovne igjen. Jeg forventa en større kamp siden jeg har ei VELDIG temperamangfull jente, men det gjelder å være konsekvent så lenge dem ikke har behov for mat om natta. Hun grein i 1 time da hun våknet kl.00 og det gikk over til denging og prating med bamsen hennes og så hørte jeg bare et stort sukk og så sov hun igjen. Så våknet hun igjen litt over kl.05 og da suttret hun litt over en halv time og begynte å prate med bamsen igjen og så sovnet hun. Hun fikk et par raseriannfall da hun våknet kl.00 og da tok jeg henne opp og roet henne ned igjen og la henne ned. TIPS! Du burde ha på en genser hvis du må ta barnet ditt opp av sengen så hun/han ikke kjenner mat lukta så veldig. Tilby vann på kopp eller flaske i tilfelle dem er kunn tørste...mi vill ikke ha det men jeg vet mange barn på den alderen drikker litt vann før de sover hele natta. Så nå legger jeg frøkna mellom 19-20 og så tar hun morgenen mellom 06-07. BEdre det enn å bli avbrutt med søvn 1-2 ganger Lykke til:)
Yo&La+spire Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Hvorfor vil du nattavenne? Det er ikke farlig at hun legger paa seg mye saa lenge det bare er morsmelk eller mme.... Snuppa vente seg av selv da hun var rundt 9 mnd. Kunne aldri falt meg inn aa avvent henne foer det. Hun trengte den maten/kosen om natten og da fikk hun det. For meg virker det bare stress med avvenning, og eg ville ikke utsette hverken meg eller datteren min for det unodvendige stresset. For min del saag eg ingen grunn til aa nekte datteren min hverken maten eller kosen som hun ville ha:)
mammarettogslett Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 fordi hun våkner ca hver time og vi blir begge slitne av det (pågått en mnd)...og vi skulle egentlig lære henne å finne søvnen selv og da mente hs at vi burde ta begge deler samtidig. legger henne 19 og skal gi henne mat da jeg legger meg. Takk for tips du lenger opp:)
Labambie Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Les på www.sovlillebaby.com Bare du ikke lar ungen ligge å skrike og skrike så... Det er faktisk bedre å la de få mat til de avvender seg selv. Akkurat som man forventer jo ikke at barnet skal krabbe fra 5,5 mnd, selvom noen gjør det.. Det er heller ikke naturlig for alle barn å sove rundt uten mat enda. På samme måte..
mammarettogslett Skrevet 21. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2008 nei jeg har ikke tenkt å traumatisere barnet mitt..hehe.er ingen tilhenger av ferber(ell hva det heter) men det har pågått så lenge nå og hun spiser ikke særlig mye av gangen i løpet av natten. Vi blir begge veldig uopplagte utover dagen. Pappan skal få ta første økten så får vi se hvordan det går. Har begynt å innføre grøt så hun skal jo absolutt ikke sulte, jeg kjenner henne jo såpass at jeg vet signalene hennes.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 Skjønner hvordan du har det. Har var vi mer våkne enn vi sov fra Tobias var 3 til 4 mnd. Ble så ille at vi dro til lege for å få hjelp. Han er en veldig stor gutt, så vi fikk beskjed om å gi grøt, og slutte med nattamming. (Lov med pupp kl 05) Så da vi var oppe i nesten full porsjon grøt da han var 4 mnd, tok vi det. Tok et par netter før han skjønte det, og vi fikk natta tilbake. Nå er han 6 mnd, og sover fra 19 til et sted mellom 05 og 06. Må som regel opp en gang eller to og gi smokk, men det er greit. Nå jobber vi litt med at morran skal bli litt seinere enn 05, og satser på det kommer snart:-) Lykke til!!!
Nr 3 underveis Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 Hun var ca 5,5 mnd og fikk gröt. Men jeg har gitt henne pupp i halvväken tilstand rett för jeg legger meg. I dag skal vi la henne sove hele natta gjennom, uten 22-23 mältidet, sä nä er jeg spent pä om hun holder ut til det er morgen. Hun fär da vanligvis pupp igjen kl 07.30 Her var det ikke noe problem og venne henne fra nattpuppen. Hun sjönner nä at hun ikke fär noe, og vil derfor ikke väkne. Gir vel smokk 1 gang i löpet av natta. Hun er 6 mnd om 1 time og 20 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå