Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er uføretrygdet etter en bilulykke for elleve år siden.jeg var da gravid med min datter,og ble uføretrygdet pga en nakkeskade.

hun overlevde,lykkelivis.jeg ble enslig forsørger.

nå er jeg gravid igjen,denne gangen ble jeg gravid m ppiller..forholdet til faren har vart i 4,5 år,og har vært variabelt.se n ut til at jeg fortsetter å være alene,nå d med to.

jeg har akkurat fått meg en ekstrajobb,jeg kan tjene 1G v siden av uføretrygden.dette er ingen fast jobb,eller noe prosentvis stilling.

pga dette har jeg heller ikke hatt rett til barnetilsyn-fordi jeg er ufør og ike kan jobbe.jeg syns det er ganske tragisk egentlig,for man blir ikke ufør fra en jobb uten grunn.mange dger harjeg hatt mye vondt,og har hatt behov for hjelp.man får da betale barnehage-sfo selv,på en heller laber *lønn*.jeg lurer på hva jeg egentlig har rett til,og hva som skjer m evt farspermisjon når man er ufør og enslig forsørger?nen her som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138507037-uf%C3%B8r-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke har jobbet minst 50% stilling får han ikke fedrekvoten. Og siden du jobber så lite vil det lønne seg for deg å ta ut engangsstønaden. Om du trenger avlastning med ungene kan du kanskje ta kontakt med barneværnet eller kommunen og be om avlastning. Kanskje et besøkshjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...