Gå til innhold

Noen av dere som har erfaring med at ingen egg ble befruktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvordan gikk det isåfall ved neste forsøk? Jeg er litt nedfor nå etter at ingen av mine fem holdt stand. Nordica sier de blant annet skal ta icsi neste gang pluss endre medisiner og at jeg skal ha lang protokoll. De sa også at de fem hadde nedbrutt arvemasse når de analyserte eggene etter forsøket, men at det like gjerne er pga manglende befruktning som pga egg i seg selv. Er litt motløs ift neste forsøk, er det andre som har erfaring med at dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det nå..og det er ingen god følelse!!Hadde i mai uttak,fikk ut 3 egg,som ingen ble befruktet (icsi) Det var ikke anntydning til befruktning en gang. Klinikken kunne ikke fortelle oss hvorfor,dem hadde faktisk aldri sett det før. For 1 uke siden hadde vi uttak igjen,der 3 av 4 egg ble befruktet. Siste egget var ikke modent enda!Så på fredag satte vi inn 2 stk. Jeg innbiler meg at vitaminene som mannen min tok gjorde sitt.selvfølgelig ikke alt,men at det hadde innvirkning tror jeg!Han tok ingenting første forsøk,men på andre!Tok da Sink og multi vitaminer!!Vi og så på det som håpløst for neste fosøk,og ble veldig glade da vi fikk tlf dagen etter uttaket!

Ta vitaminer & lykke til:)

Klem

Skrevet

Godt å høre at det er håp! Endret de noe v neste forsøk for deg, medisin el l? Jeg håper jeg bare har hatt en dårlig syklus.

Skrevet

Heisann Cathy!

Jeg skrev jo på et annet innlegg til deg at jeg hadde 8 egg på forrige forsøk der ingen utviklet seg. Tror egentlig at bare 2 ble befruktet. Jeg skal ha nytt uttak nå, men med samme medisin. det jeg må fortelle deg er at jeg skrev et tilsvarende innlegg som deg i mai. Jeg var jo fortvilet og lurte på om noen hadde opplevd det samme og om det hadde gått bra med dem. Jeg skal gå tilbake å se om jeg finner dem til deg, det ga i alle fall meg håp.... Jeg venter på mensen og skal i gang da, er veldig spent! Må tilføye at svømmerne er noe nedsatt her i gården!

Skrevet

De endret fra 125IE til 200IE puregon. Dem hadde forventet å få ut flere første gangen,men ble bare tre.Men de var derimot kjempe gode.På andre fikk dem som sagt ut 4.så ikke så stor forskjell ved høyere dosering. Er ingen fordel å ha mange,heller få og veldig gode egg. Det klinikken vår sa var at ca 7 egg var det dem helst ville stoppe på.Hvilke behandlingsted bruker dere?

Skrevet

Heisann igjen!

Fikk ikke til å kopiere alt, men se på side 25 (pr nå i alle fall) datert den 15 mai. Der er flere historier om folk som det har gått bra med. Gir håp til oss andre!

Jeg holder til på stOlav. Hadde en dose med 150 gonal-f og skal ha det samme denne gangen!

Skrevet

Tusen takk for svar Kine71, jeg skal def lete etter tråden du nevner. Det er kjempetrøst at andre har vært i samme situasjon. Jeg holder til på nordica i københavn. De er litt samlebåndspreget men opplever dem som veldig kompetente. Bare at de kunne gi meg et svar og et alternativ føles godt. Du må ha masse lykke til, jeg er sikker på at det ordner seg for oss begge:)

Skrevet

Jeg har liksom alltid tenkt at med IVF ja da vil vi lykkes raskt, men ser jo nå at dette også er work in progress og klinikken lærer litt om meg per forsøk. Jeg har en magefølelse på at stress har mye å si pluss kosthold, jeg har hatt mye stress på privaten som ikke har med dette å gjøre og er sikker på at det påvirker. Nå skal jeg fortsette å stresse ned, trene, spise sunt og ta vitaminer. Beg å få kampviljen tilbake:) takk jenter!

Skrevet

Jeg har også hatt den vonde opplevelsen du har nå, dessverre... Første IVF forsøk fikk vi 17 (!) egg ut, men ingen ble befruktet. Det ble ikke gjort noen endringer i forh. til medisiner (gikk på 150ie Menopur), og fikk ut 16 egg hvor 10 ble befruktet med ICSI. Bare 2 kunne brukes, så disse ble satt inn, men vi fikk ingen på frys fordi eggene så "rare" ut (dårlig kvalitet).

Hadde 3 ICSI på Riksen uten å lykkes, men ble gravid på 5. ICSI i Finland (de er visste bedre på eggkvalitet der borte). Mistet dessverre da jeg var 5+5, og da ga vi opp. Så nå skal vi adoptere i stede, og så går vi heller for flere forsøk hvis vi etter hvert ønsker søsken. Men da blir det kanskje eggdonasjon, for jeg har sterk mistanke om at eggene mine ikke er "liv laga"...

Lykke til med neste runde!

Klem

Skrevet

Jeg har også opplevd det 3 ganger i Porsgrund. Hadde 10-20 egg alle gangene. Og de klarte ikke å befrukte ett! Utrolig nedtur etter å ha vært igjennom alle de fysiske og psykiske plagene en hormonkur og egguttakning gir.

Nå må legene vel å merke hente ut celler direkte fra testikkelen på mannen min. Men, de har klart det alle gangene (totalt 7) på ciconia Århus i Danmark. Der er de fantastisk flinke! Nå venter jeg ciconia-barn nr:2 :-)

Skrevet

Hei, det er godt å høre om andre som har endt med å få det til til tross. Endelig igjen, ga de noen forklaring på hvorfor ved porsgrunn og ved ciconia? En kan jo lure på om det har skjedd noe i laboratoriet og.

Skrevet

Hei CathyS:)

Har ikke opplevd at ingen egg har blitt befruktet, men fikk bare ut 4 egg forrige IVF forsøk, til tross for mange fine eggposer på UL. 2 egg ble befruktet. Begge eggene var 3-delte på innsettingsdagen, så fikk satt inn begge 2. Ble ikke gravid. Holder nå på med mitt andre forsøk, og fikk ut 12 egg! Før dette forsøket har jeg gjort om på kostholdet, tatt vitamin og mineraltilskudd og gått til akupunktør. I tillegg bestillte jeg en avslappnings cd (The IVF companion) på nettet som er laget spesielt for IVF behandling. Har hørt på denne hver dag fom. jeg begynte på spray. Føler at den har hjulpet meg mye i forhold til å bedre mestre stress og å klare å slappe ordentlig av. Cd`en er på engelsk, men synes ikke det har vært noe problem. Klarte også å slappe bedre av under uttak. Hvis du vil lese mer om dette, gå inn på: http://www.natalhypnotherapy.co.uk/

Om dette fører til graviditet for min del gjenstår å se. Skal teste 27/8 og krysser fingrene for at det går bra nå! Uansett synes jeg at jeg har hatt god hjelp i å høre på denne cd`en underveis.

Ønsker deg all lykke til videre:)

Klem fra meg

Skrevet

Nei,de sa ikke hvorfor,annet enn at svømmerene var dårlige og at det ikke var håp for oss hos dem. Men,så klarte de det første forsøk etter dette på ciconia. Kanskje det bare har med erfaring å gjøre, de har jo mye lengre erfaring i Danmark. Ikke godt å vite.

Ikke mist motet.

Håper det lykkes for dere også snart!

Skrevet

Ikke mist håpet :o)

Vi følte at vi fikk en kjempesmekk da vi opplevde at ingen egg ble befruktet under 2. IVF på Nordica. Vi ble gravide på 1. forsøk, men dessverre endte det med MA i 8. uke. Selvsagt hadde vi skyhøye forventninger foran neste forsøk...

Dr. Lindenberg gav oss ikke noen forhåpninger, men mente at vi kunne prøve ICSI med samme type medisin og dose samt at jeg gikk over til langt regime. Jeg trives ikke med meg selv under langt regime, så min mann og jeg bestemte oss for å ta kort regime. Sørget samtidig for å få primolut av gynekologen for å være sikker på at jeg fikk tilfredsstillende blødning.

Verken Nordica eller gynekologen kommenterte at vi endret regime og i dag er vi 19+2 :o)

Lykke til!!!

Skrevet

Hei CathyS!

Jeg opplevde det samme som deg i mai i år. Det ble tatt ut 11 egg, og ingen av disse ble befruktet. Legen og bioingeniøren fikk lettere sjokk, for i de to forrige forsøkene, der de hentet ut 15 og 12 egg, så ble 2/3 av eggene befruktet, noe som er nokså normalt. De kunne ikke gi meg noen forklaring på hva som skjedde i mai, men understreket at de ved neste forsøk ikke ville ta noen sjanser, og i stedet bruke ICSI-medoden, som vanligvis gir bedre resultater. Da jeg var inne nå i uke 33, så fikk vi ut 10 egg. 8 av disse ble forsøkt befruktet (to av dem var for dårlige), og 7 ble det(!) Dermed så det ihvertfall ut til at ICSI var en velegnet metode i vårt tilfelle. Eggene delte seg i fire, slik de også har gjort tidligere, og jeg fikk tilbakeført to. Jeg ble imidlertid ikke gravid denne gangen, heller, men har som motto at det bare er et tidsspørsmål :-) Så altså, det kan variere veldig fra gang til gang hvor mange egg som blir befruktet, og det er derfor all grunn til å holde motet oppe :-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Det høres sannelig ut som om dette er vanligere enn man tror og at det finnes håp likevel. Godt å høre, ble så deppa av å enda en gang ikke få innsett. Får håpe det går bedre i desember :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...