Anonym bruker Skrevet 21. august 2008 #1 Del Skrevet 21. august 2008 Etter en styrtfødsel ble jeg klippet, og revna litt... Nå snart 9uker etter har jeg sjekka hvordan ting ser ut der nede.....jeg datt rett ned i brønnen!!!!! JM har sydd fast den ene kjønnsleppa i klitoris....... Har ikke følelser i klitoris lengre....heilt forjævligt å se å tenke på Spessielt med tanke på samboer å sexlivet vår, han har alltid sagt han synest jeg har ett vakker underliv..... Nå kommer han ikke til å få se engang, noe som er jævli synd for begges del. Noen med liknende erfaring, evt om hva jeg kan gjøre for å "fikse" opp i dette misslykka helvete. Og med tanke på flere barn...kan neste fødsel gå raskere, og hva om jeg revner igjen....skal jeg da revne helt opp i klitoris da. Tror ikke jeg vil ha flere barn etter dette, med tanke på smerter og den krigen undelivet skal igjennom igjen. Skal ikke være så egoistisk å henge meg opp i di detaljene, jeg har ett 100% friskt vakkert barn.... men hva med mitt liv etter en fødsel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #2 Del Skrevet 22. august 2008 Det var trist å høre at du ikke har følelser i klitoris pga dette. Kan du fortsatt få orgasme? Deu bør bestille en time hos en gynekolog så fort som mulig slik at han kan se om det går an å reparere feilsyingen. Det går an kanskje å få KS ved neste barn hvis du får masse problemer som kan forverres med en neste fødsel. Ikke la dette ødelegge muligheten for å få flere barn! Og husk at menn stort sett ikke bryr seg om hvor "vakre" vi er nedentil, selv om han har sagt det før. Han synes sikkert det er mye verre at du har komplekser nå enn at du ikke er like "vakker" som før. Og mannens deler er heller ikke så "vakre" uansett Men, selvfølgelig er dette et stort problem som du må få hjelp til å få fikset hvis det lar seg gjøre. Lykke til med dette og jeg håper det ordner seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138512266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Del Skrevet 2. september 2008 Å herregud ....stakkars deg !!! Er det virkelig MULIG i år 2008 i Norge at de syr i klitorisen FEILSØM ....ER DE IKKE MER OPPLYST OG BEDRE UTDANNET HER I LANDET de som får LOV å sy folk ?? Ville vært bedre å skåret av skinnfilla av en leppe enn å skade klitoris .. Huff ...syns så synd i deg . Du må for all del søke legehjelp og være STERK ....IKKE GI DEG , du er uskyldig havnet i denne situasjonen - slik kan det jo ikke være .... Og den jordmoren burde vært ANMELDT for grov uforstand i tjeneste og fått sparken og PASIENTSKADEERSTATNINGEN BØR DU KONTAKTE om dette virkelig er tilfelle - du burde ha rett og krav på millionbeløp i erstatning etter slik skrekkelig feilbehandling . Er jo skrekkhistorie . ER DET VIRKELIG MULIG Å ØDELEGGE KLITORIS OGSÅ - UNDER EN FØDTSEL ???? i såfall burde det vært gjordt KEISERSNITT på alle mennesker .... Da kan ingen påstå naturlig fødtsel er best for mennesker med 1 stort foster som nærmest ødelegger hele underlivet og forårsaker nerveskader i tillegg o.a permanente plager for enkelte . Håper virkelig du tar kontakt med en lege du stoler på og som kan hjelpe deg .Håper og tror det vil bli bra igjen ...kroppen har tross allt store muligheter til å reparere seg selv med TIDEN ....Men du må nok oppsøke lege - om grov feilsøm er tilfellet . Krysser fingrene for at det vil gå bra med deg .... Ikke mist motet . Flere barn - hadde jeg aldri orket etter en slik skrekkopplevelse .... Faktisk har jeg bestemt meg for å ALDRI FØDE VAGINALT SELV - betaler heller 120 000 kr på privatklinikk utenlands - og får selvbestemt KS uten medisinsk grunn der ....SLIK ....VIL IKKE JEG ENDA OPP ...MED MASSE PLAGER OG SKADER I UNDERLIV ..fysj ...er jo helt kvalmt ...å tenke på hva vaginal fødtsel kan forårsake av skader og forringet livskvalitet ...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138602282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #4 Del Skrevet 2. september 2008 NB ! I london eller Frankrike o.a land på privatklinikk koster KS 120 000 NKR .... en slik oprasjon er faktisk verd å betale selv - fremfor å få livsvarige skader hjemme i Norge på offentlig gratis sykerhus !!! Det er ikke så tungvint ....bare en flytur unna ...faktisk . sÅ DE SOM IKKE VIL UTSETTE SEG FOR VAGINAl fødtsel ...MÅ IKKE . Finns mange privatsykehus utenlands som tar KS uten medisinske grunner for rundt ca 120 000 norske kroner for 3 dagers opphold inkludert KS og stell og rom , med roomservice osv Blir nok mer og mer vanlig å føde utenlands ...siden norsk fødtselshjelp er så fattigslig og dårlig her til lands på offentlige sykehus i Norge .Er tross allt et stort antall kvinner som ønsker KS .....fremfor vanlig god gammeldags fødtsel : ) Forståelig nok !!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138602358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #5 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hadde jeg ant konsekvensene av min vaginale fødsel (som vi jo er skapt til får vi fortalt..) hadde jeg ALDRI på vilkår gjort det. 120 000 er lommerusk kontra en ødelagt klitoris. (Jeg er forresten ikke HI) Attpåtil driter helsevesenet i om du revner forover, det eneste som betyr noe er at du ikke revner i mellomkjøttet.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138870886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #6 Del Skrevet 17. oktober 2008 Huff dette hørtes jo ikke bra ut! Men ta ikke sorgene på forskudd, få time hos gynekolog så ordner dette seg skal du se! Vet at det er helt forferdelig, men det fins faktisk de som ordner deg god som ny:) Lykke til da, dette ordner seg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138921178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Del Skrevet 18. oktober 2008 Huff stakkar deg.... Jeg ble også klippet men mer ut på siden, jeg vågde meg ned med et speil bare noen dager etterpå og syntes at det ikke var så ille, men så var jeg jo veldig hoven. Nå ser det ut som om de har glemt å sy meg helt igjen.... Jeg ser jo inn i kjedeveggen, synes det ser fælt ut, men gynekologen syntes det så greit ut.. Vel vel... Apropos klitoris, min var uskadet men jeg fikk heller ikke igjen hele følelsen der før 2-3 mnd etter fødsel. Jeg kjente at den hadde fått en j... trøkk for den var bare øm. Gå å klag!!!!! Du skal jo ikke ende opp helt skamfert der nede fordi en halvblind jm har sydd deg med feil hånd. Det er kanskje best å ta dette opp med fastlegen først og sørg for at du får støtte der! Jeg er 6mnd senere ennå ikke helt fornøyd med mine edlere deler, men jeg kan ihvertfall leve med en skeiv en... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-138929627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Del Skrevet 18. mars 2011 De sier jo at man ikke bør kikke på seg selv før det har gått noen uker etter fødselen, fordi det kan se ut som en slagmark like etterpå. Det tror jeg generelt er et godt råd. Men om man blir feilsydd eller for lite sydd og det oppdages dagen etter fødselen, kan det muligens fikses. Oppdager man det senere er det verre, siden såret da har grodd for mye. Hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg bedt jordmor eller lege om å ta en kikk på syingen, for å forsikre meg om at alt så ok ut. Selv hadde jeg en normal og udramatisk fødsel, men som mange andre måtte jeg klippes ut til siden. Etter noen dager oppdaget jeg at jordmor bare hadde sydd med tre små sting, som hadde gått opp, slik at kjønnsleppa var spaltet hele veien. Jeg fikk sjokk, men det var ingenting å gjøre med det. På seksukerskontrollen (hos gynekolog) var status at kjønnsleppa er delt, "ringen" rundt kjeden var heller ikke sydd, og i tillegg har veggen mellom endetarmen og kjeden blitt slakk pga. belastninga under graviditet og fødsel, slik at den poser seg ut framover i kjeden. Gynekologen mente jordmor burde sydd leppen på begge sider, og at det handlet om manglende kunnskap. Det kjedelige er at de nødig vil gjøre noe kirurgisk inngrep før jeg har "født ferdig". Den gode nyheten er at både kjønnsleppa og den slakke huden ganske enkelt kan ordnes ved et lite kirurgisk inngrep. Jeg er ambivalent til fødselshistorier på nett, fordi det kan være unødvendig skremmende for folk som skal føde. Selv hadde jeg en ok fødsel, men jeg finner lite informasjon om det som har plaget jeg etterpå, og ingen rundt meg har opplevd det samme. Derfor skriver jeg om det her. Fordi: 1. mye kan fikses om det oppdages med det samme. 2. mye kan fikses om man oppsøker hjelp istedenfor å gå med de vonde tankene for seg selv. 3. Med alle historiene her om feilsying lurer jeg også på om det er så vanskelig å gjøre det riktig like etter fødsel, siden man er så opphovnet og annerledes i underlivet med det samme, eller om det ofte bare handler om manglende kompetanse hos jordmor / lege. Jeg lurer også på om man i slike tilfeller bør smøre seg med tålmodighet og vente til man har fått de barna man skal ha, eller om man kan insistere på å få kirurgisk behandling før den tid - selv om problemet først og fremst er estetisk? Man vet jo ikke om man revner eller må klippes ved neste fødsel - når og om man evt. skal ha flere barn. Jeg kan vente hvis jeg må, men jeg synes det er ille nok å å se så herja ut der nede i årevis - særlig hvis det lett kan ordnes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-143034275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2011 #9 Del Skrevet 20. mars 2011 Dette skal du ikke leve med! legen kan fikse absolutt alt nå, og jammen meg kan de helt skekrt fikse dette også Jeg ble klippet (bakover) med førstemann, og fikk sjok da jeg tørka meg noen dager eterpå. Som vanlig under mensen så kunne jeg se en flekk/strek på 2-3 cm, nå var den på nesten 10!!! Fy faen så kvalm jeg ble! Jeg var vid som ei låvedør, og sleit med at luft kom inn og ut, og jegkjente ikke noenting under samleie. Jeg klaget på dete, og fikk dekka operasjon Det er det lureste jeg noen gang har gjort! jeg er så glad for at det ble normalt igjen! rart at det skal bety så utrolig mye, men det gjør det faktisk Lykke til! Dette kommer til å ordne seg. Gå til gyn, gjerne fler hvis du ikke blir tatt på alvor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138506102-feilsydd-etter-f%C3%B8dselennoen-med-erfaring-tips-%C3%A5-r%C3%A5d-for-hjelp/#findComment-143039804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå