kitty08 Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 nå er det tenner på vei hos jenta mi på 5,5 mnd. ser et lite glipp i gommen. hvor lang tid tar det før tanna kommer da? Hun har ellers sopvnet som normalt rundt 7, men våknet kl 10 og skreket så sårt. I går tok det 1,5 time før hun sovnet igjen. Har andre lignende erfaringer? Håper det ikke varer så lenge, måtte selvsagt skje mens vi er på ferie ;-), og på lørdag er planen at bestemor skal sitte barnevakt mens vi har litt fri ;-). hmmmm.
Sunniva78 har to små Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Gutten vår våkner også og skriker til når tennene plager ham. Prøv å smør på litt Dentinox før han legger seg og hvis han våkner. Når dere ser glippet er tanna nok ute i morgen:-) Slik har det vært her.
kitty08 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 takk Sunniva! Har forsøkt å smøre, men ikke før hun våknet kl 22. Idag prøvde jeg kl 19, så får vi se. Men, er det kun vondt for dem FØR tanna bryter ut, eller er det vondt helt til den er helt ute?
Sunniva78 har to små Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Jeg synes det virker som at det er mest ubehag før den bryter gjennom, og akkurat når den er på vei ut. Men som regel kommer neste tann rett etterpå, så plagene henger i en liten stund. (her kom tann nr 2. 6 dager etter nr 1.)
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Her hadde vi og godt over en time med grining i natt, og var tydeligvis akkurat da tanna kom igjennom. Han har ikke vært plaget noe veldig ellers, da.
anne* Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Ahhh tenner på gang her også.. Jenta mi er like gammel som din, men hun har allerede fått to tenner nede. De kom i juli og nettene var ganske ille da... og vi var selvsagt på ferie:-) Nå oppfører hun seg likens, og jeg synes jeg kan kjenne noe oppe. Hun sikler også mye nå. Virker som det hjelper med Dentinox eller hva det heter ja, ulempen her er at hun liker det så godt og blir helt oppspilt når vi smører på - prøver å slurpe det i seg hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå