Gå til innhold

Skal pappan hos dere ha full pappaperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo her sliter med å være borte fra jobben så lenge..:=(

Er det noen som vet om det er mulig å få fars uker overført til mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan jo dele det opp akkurat som han vil, en gang i uka, tre uker av gangen osv...tror det er vanskelig å få de overført uten en riktig god grunn

Skrevet

Dette er jo lovfestet, så det tror jeg også blir vanskelig. Vet det går an hvis far er student, men hvis han har jobb har han jo lovfestet rett til det (eller krav på det...)

Skrevet

Pappsen her skal ha 6 mnd. Det er vel ingen arbeidsgiver som liker å gi ansatte fødselspermisjon, men det er rett og slett bare noe de MÅ gjøre.

Skrevet

Skal nok ikke ha full perm nei pga. har mye av lønna som provisjon og hvis han ikke er på jobb tjener han nesten ingenting og vi klarer oss ikke økonomisk..

Jeg skulle så gjerne tatt over noe av tiden, men tror det ikke lar seg gjøre..er visst veldig strengt.

Veldig synd synes jeg..Han må jo tidligere i barnehagen da..

Skrevet

Ingen pappaperm her. Har ikke krav på ettersom vi bodde utenlands fram til rett før småen ble født. Irriterende, men sånn er det.

Skrevet

Min mann tar 3 uker sammenhengende og de siste 3 ukene med fedrekvote som 1 dag i uken. Passer best for både han og jobben.

Skrevet

Her er pappa hjemme om dagen,mens jeg går på skole. Han blir hjemme til 12 januar.

Skrevet

Min tok først 4 uker også jobbet han litt også tok han di siste 2 ukene. Han ville heller ikke være så lenge borte fra jobb i strekk. Jeg tok da ut feire under hans perm, også var vi hjemme sammens...

Skrevet

Det er visst veldig strengt med overføring av disse ukene.

Her skal pappa ha 5mnd:-), men han er veldig heldig. Siden han tjener mer enn 6G så betaler jobben hans det NAV ikke dekker.

Skrevet

Her skal pappan ha de siste 6 ukene

Skrevet

ja, 6 uker på slutten da jeg har begynt på jobb igjen.. håper vi har råd til at jeg kan ta ferie hvertfall 4 av de ukene :)

Skrevet

nei- sambo her får ikke noe perm..:( har tjent meg opp retten til foreldrepenger, men med en stilling under 50% (er hovedsakelig 100 % student). pga stillingsprosenten mister han sin rett til betalt permisjon fra NAV. klarer oss nok ikke uten hans inntekt med både leilighet og bil...kjempe kjedelig for ham og Oda!

Skrevet

Kjæresten min er hjemme med tuppa vår nå, vi hadde juli sammen hvor jeg tok ut ferie, og så har han august og september alene. Tulla er 6 mnd på lørdag, så han tok permen tidlig, men vi ville dele på godmånedene.Gleder meg til jeg skal ha perm fra oktober til februar igjen, for det er rart å jobbe igjen,men de to som er hjemme har det helt supert. Merker at han er mye tryggere i papparollen nå, og at hun er blitt pappajente:o)

Skrevet

Nei, pappaen har ikke mulighet til det:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...