Gå til innhold

kan dette være skadlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt drikker ikke melk. han liker rett å slett ikke smaken på den! men nå har jeg blandet litt honning i melken hans å han drikker som en helt!

så jeg lurer på om det kan skade noe? eller kan jeg gi han den ene flaska på kvelden hver kveld?

klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er ikke honning søtt da? Kan kanskje skade tennene hans over lengre tids bruk.

Skrevet

ja det var det jeg tenkte på! men det er jo bare en liten tskje i en full flaske! så det er jo ikke så veldig søtt, smaker dritt synes jeg da!

men veit ikke hva jeg skal gjøre når han ikke drikker melk. ikke soya heller! off fortvila jeg!

Skrevet

Ingen av mine gutter drikker melk. Men de får jo litt melk gjennom maten. 3 åringen spiser en del yoghurt og ost. litt værre med minstemann men de tar ikke noe skade av å ikke få i seg ku melk. Men litt lurt er d å få i de litt allternativ mat som inneholder kalsium osv.

Honning er søtt syns jeg da, så jeg ville ikke gitt d. Men d er ikke skadelig,kunn for tennene over lengre tid kansje.

Skrevet

Bare ikke gi han honning om han er under ett år. Da er det farlig for dem. Leste om det, de kan i seg en bakterie som ender opp med pustestopp =/

Skrevet

Hei, ser ikke av innlegget hvor gammelt barnet er. Men honning er skadelig for barn under 1 år. Dette er også merket på alle honning krukker i Norge mener jeg...

Skrevet

han er 14 måneder så han er over den grensen!

han var veldig glad i melk i sommer men så fikk han smaken på saft når det var så varmt og siden det har han ikke villet ha melken sin!

Skrevet

jeg ville heller brukt maltekstarkt! det er sundt å smaker ganske likt honning! å kanskje jeg heller ville gitt han vann!!!!

For han spiser jo kvelds å melken er vell egentlig bare kosen!

Skrevet

det er ikke farlig at han ikke vil drikke melk. Barn trenger ikke drikke melk, etter det første året.

de har det like bra med vann og juice utblandet m vann..

Men hvis du vil gi han melk hadde jeg ikke hatt i honning,heller maltekstrakt..

Skrevet

det er vel neppe noe problem om han ikke drikker så mye melk hele tiden... Dessuten, nå på høsten er en del av melkekuene tatt inn fordi det er lite igjen på beitene noen steder pga ustabilt vær. Og det gjør noe med smaken på melka...

Og honning er jo et naturlig sukker. Hvorfor er det så skadelig hvis han ikke får mye sukker ellers??

Tannpuss før det blir endelig natt er jo uansett det beste, så litt honning i melka først er vel ikke noe big deal :)

Gi ungen det han liker og det som du selv synes er okey. Innen rimlighetens grenser :)

Skrevet

Min er heller ikke spesielt glad i drikke melk, men synes det er kjempegodt sammen med frokostblanding. Kanskje din også liker det?

Ellers trenger de ikke all verden. Får de i seg litt ost, yoghurt, grøt ol., så er det også med på å dekke behovet.

Skrevet

Hva med å prøve Biola? Det liker min veldig godt, aldri villet hatt vanlig melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...