Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gir nå 1 teskje i en flaske. men synes fortsatt han er hard i magen. kan jeg øke dette? er redd for å gi for mye. er det noen som har erfaring med å bytte mme når det gjelder hard mage og gulping? kan det bli bedre med en annen mme? jeg bruker nå nan ha 1. gutten min er 5 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg skifta fra HA.1 til HIPP da jenta mi var vel 6 uker. Hun ble mye bedre i magen og gulpa mye mindre! :-) I tillegg er HIPP mye billigere også (rundt 50-lappen), så det var et godt pluss i boka for min del!

Anbefaler deg å prøve hvertfall, du vil etter kort tid (1-3 dager) merke om det går bra eller ikke. Vi merka det etter allerede 1 døgn, da ble den stygge lukta av prompene hennes borte (lukta rett og slett ku-skit..), i tillegg ble gulpinga betraktelig redusert.

Ang. malt, så har jeg som regel 1 teskje i en flaske(pr. porsjon) (på 140 - 220 ml).. det er dette som må til for at ting går rundt hos min datter hvertfall ;-)

Lykke til! Håper det bedrer seg! Klem fra Ann.

Skrevet

takk. da skal jeg jammen meg prøve hipp jeg også. ang malten mener du da at du gir malt i hver flaske som du gir i lpøet av dagen eller bare én flaske per dag? for nå har jeg gitt bare malt i én flaske per dag. kanskje det er litt lite.

Skrevet

jeg gir i teskje malt i en flaske . på morgenen ! snuppa er 6 mnd nå, men har gitt malt helt fra ho var bittelita.. og det funker bra her vetfall ! blir ho litt hard i magen så tar jeg malt i nesten hver flaske ho får med mme..og da løsner det etterhvert :) men er sjelden ho har hard mage nå. men de kan visst få lit vondt i magen visst en gir for mye malt å, så en må jo bare prøve seg fram !

Skrevet

Hei igjen!

Her gir vi ca 1/2 - 1 teskje i hver flaske. Ellers skjer det svært lite i magen hennes :-( Slik som nå, fungerer det ypperlig. Dersom vi f.eks minker mengden på malten, blir hun hard i magen igjen...

Bare prøv deg fram, det verste som kan skje er at du har i for mye og barnet får løs mage o.l, men det finner du fort ut! ;-) Har prøvd og feilet litt her også..

Klem!

Skrevet

tusen takk for svar. da skal jeg prøve din metode og se hva som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...