tayni Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 jeg gir nå 1 teskje i en flaske. men synes fortsatt han er hard i magen. kan jeg øke dette? er redd for å gi for mye. er det noen som har erfaring med å bytte mme når det gjelder hard mage og gulping? kan det bli bedre med en annen mme? jeg bruker nå nan ha 1. gutten min er 5 uker.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Hei! Jeg skifta fra HA.1 til HIPP da jenta mi var vel 6 uker. Hun ble mye bedre i magen og gulpa mye mindre! :-) I tillegg er HIPP mye billigere også (rundt 50-lappen), så det var et godt pluss i boka for min del! Anbefaler deg å prøve hvertfall, du vil etter kort tid (1-3 dager) merke om det går bra eller ikke. Vi merka det etter allerede 1 døgn, da ble den stygge lukta av prompene hennes borte (lukta rett og slett ku-skit..), i tillegg ble gulpinga betraktelig redusert. Ang. malt, så har jeg som regel 1 teskje i en flaske(pr. porsjon) (på 140 - 220 ml).. det er dette som må til for at ting går rundt hos min datter hvertfall ;-) Lykke til! Håper det bedrer seg! Klem fra Ann.
tayni Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 takk. da skal jeg jammen meg prøve hipp jeg også. ang malten mener du da at du gir malt i hver flaske som du gir i lpøet av dagen eller bare én flaske per dag? for nå har jeg gitt bare malt i én flaske per dag. kanskje det er litt lite.
espgina Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 jeg gir i teskje malt i en flaske . på morgenen ! snuppa er 6 mnd nå, men har gitt malt helt fra ho var bittelita.. og det funker bra her vetfall ! blir ho litt hard i magen så tar jeg malt i nesten hver flaske ho får med mme..og da løsner det etterhvert men er sjelden ho har hard mage nå. men de kan visst få lit vondt i magen visst en gir for mye malt å, så en må jo bare prøve seg fram !
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hei igjen! Her gir vi ca 1/2 - 1 teskje i hver flaske. Ellers skjer det svært lite i magen hennes :-( Slik som nå, fungerer det ypperlig. Dersom vi f.eks minker mengden på malten, blir hun hard i magen igjen... Bare prøv deg fram, det verste som kan skje er at du har i for mye og barnet får løs mage o.l, men det finner du fort ut! ;-) Har prøvd og feilet litt her også.. Klem!
tayni Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 tusen takk for svar. da skal jeg prøve din metode og se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå