Gå til innhold

Noen her som har erfaring med kiropraktor behandling av kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i morra med frøkena.. spent på om det har noen virkning på skrikinga om kveldene..:)

Skrevet

Vi går til kiropraktor med Olivia, men er litt usikker enda på effekten...

Mener at hun er bedre enn før, men ikke bra.

Olivia er 5,5 uke. Hun har skreket på natta helt siden hun ble født. Rolig, blid og harmonisk på dagene. Men rundt 11-12 på kvelden har hun våknet, og skreket til i 3-4 tida når hun har sovnet av utmattelse.

Vi hadde første kiropraktortime forrige mandag. Kiropraktoren fant ut at hun var stiv i nakken, og kalte det klassisk kolikk. Han mente at det var stor sjans for at han kunne hjelpe henne.

Neste time hadde vi to dager senere, og så hadde vi tredje time nå på mandag. Fjerde og siste behandling skal vi på i morgen.

Jeg synes hun får ut mer luft nå enn tidligere. Og hun har vært roligere på natta. Men hun sover ikke. Det kan nok være noe pga at hun har vært vant til å være våken på den tida av døgnet hele tiden, og at døgnrytmen er feil.

Men bra er hun uansett ikke..

I går våknet hun 12, og var våken, men relativt rolig og fornøyd til kl 3. Da begynte skrikinga, og holdt på til 5. Så halv 6 i morrest tok vi kveld!

Var innom helsestasjonen og snakket med helsesøster i dag. Og nå starter jeg på melkefri diett for å se om det kan hjelpe.

Men skal likevel dra på kiropraktortimen i morgen, for jeg er ganske sikker på at det er det som gjør at hun får ut lufta lettere nå enn før.

Vanskelig å si om det vil hjelpe jenta di, det vet du ikke før du har prøvd. Men det er hvert fall verdt et forsøk, for det er forferdelig slitsomt å ha en kolikkunge. Og det er jo grusomt for babyen også.

Skrevet

Nå var det ikke kolikk lille min hadde, men da hun var rundt 5-6 uker fikk hun noen dager som ikke var så gode, våknet ofte og gråt med tydelig vondt i magen. Ble anbefalt av en dibbevenninne på et lunsjtreff å prøve kiropraktor for hennes sønn hadde hatt akkurat samme symptomer.

Bestilte time og det ble verre etter første behandling, men helt borte etter andre:-)

Hun brukte noe som ser ut som en slags sukkerklype, men uten klypa (;-) som hadde gummi på tuppen. Satt den nederst i ryggen på frøkna og det "kneppet" i den. Det var en blokkering visstnok.

Så ja, jeg ville gått dit i morgen med optimisme og tenkt at dette hjelper:-)

Men husk at det kan bli en forverring før dt blir bedre, men ikke gi opp!

Lykke til!!!

Skrevet

Har ingen erfaring med baby og kiropraktor (kun meg selv som har brukt/bruker kiropraktor - og han har hjelp med mye!)

Ville bare si at vi har veldig god erfaring med fotsoneterapi/homeopat. Vår lille guttebaby var våken hele natta...han sov altså ingenting!! Det begynte allerede på sykehuset rett etter at han var født. Var ikke så mye skriking, men har var lys våken. Sovna ikke før i 7-tida på morraen. Og da stod storebroren på 2 år opp. Slitsom tid!!

Men vi hadde ên behandling med fotsone/homeopat, og det hjalp helt itrolig!! Allerede neste natt sov han. og sidenh ar han hatt et godt sovehjerte. Han er nå snart 3 år. Hun stilte på en måte den indre klokka hans!

Var jo ikke dette du spurte om, men ville bare nevne det:)

Lykke til!

Skrevet

Begge mine hadde kolikk, kiropraktor hjalp litt på datteren min, men ikke på sønnen min. MEN, etter og ha brukt masse penger på kiropraktor, gikk vi til osteopat, og det hjalp etter 1 behandling! Tok 2 behandlinger, merket stooor forskjell ! Osteopater ser litt mer på hele kroppen enn kiropraktorene gjør, noe jeg synes er fornuftig.

Lykke til uansett hva du velger !

Skrevet

Var med datteren vår. Moderat effekt på kolikken, men du verden som hun bæsja etterpå! Var på 4 behandlinger. Men har hørt om mange som har hatt god effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...