Gå til innhold

Jeg synes dette blir litt feil jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på 10 mnd har begynt i barnehage og det fungere veldig bra.

Men, han har laktoseintolleranse og kan derfor ikke spise all mat, også er han jo bare 10 mnd og har bare 2 1/2 tann :-) så det stopper jo også litt, så sant de ansatte ikke gidder og mose det ordentlig.

VI betaler kostpenger, tror det er rundt 150,- mnd. Det jeg reagerer på er at de vil vi skal ha stående både middagsglass og grøt i barnehagen slik at de kan gi han det når de skal ha noe han ikke kan ha. Det hadde vært greit det om det hadde vært en gang eller to i uka, men de bruker jo gjerne opp mer enn 5 middagsglass i uka !

Er det da riktig at vi betaler kostpenger i tillegg ? Blir det ikke litt feil at de andre får varm mat av barnehagen mens vi betaler kostpenger OG har med varm mat til han ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg tatt opp med avdelingslederer, eller styreren vist jeg var deg, blir jo dobbelt så dyrt for dere når dere må betale kost, og ha med mat! Jeg hadde ikke funnet meg i det. Enten bør dere få slippe å betale kost penger, eller så for de lage noe han kan spise.

Skrevet

Jobber i barnehage selv, og dette blir feil ja! Kostpenger betaler du for at barnet skal få mat i barnehagen. Så dette ville jeg ha tatt opp først med avdelingsleder, og hvis ikke det hjelper så går du til styrer :) Gjerne krev at du også får tilbake det du allerede har brukt på middagsglass! Enten så får de kjøpe det, eller at du får redusert kostpengene. Du har like mye rettigheter som andre foreldre, selv om barnet ditt har laktoseintoleranse. Men det er også veldig lett for de ansatte ved barnehagen å glemme dette siden de overhodet ikke har noe med betaling og økonomi å gjøre! Så det har nok bare skjedd ett lite glipp :) Ta det opp med dem så regner jeg med at det blir ordnet opp i :)

Skrevet

Ja, jeg tenkte jeg skulle prøve å få tatt det opp i kveld. Skal på foreldremøte, får vel prøve å få avd.leder på tomannshånd.

Greit å vite at det ikke bare er jeg som reagerer på det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...