Gå til innhold

Langtidssykemelding.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lider av panikkangst og fødselsdep... jeg sliter med å komme meg ut av huset, butikker er et mareritt, egentlig alt som er utenfor hjemmet... men så er d legen min, da... han skriver bare sykmeldinger for korte perioder av gangen; som max 2uker i slengen... d er jo kjempedumt for meg , som 'må slite' meg innom legekontoret (m/buss....) to tre ganger i mnd.... jeg hadde d akkurat samme sist, men fikk da lengre sykmeldinger...skjønner ikke helt han nye legen min. hva kan jeg si for å få han til 'å skjønne'? jeg orker ikke detta, og jeg er på ingen måte i form til å skaffe meg noen ny jobb, nå.... får noia av å tenke på at alternativet er å miste alle pengene jeg sååårt trenger som aleneforelder....

kanskje dum prob.stilling... men sånn er d.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan lang tidssykemelde deg, men det er en grunn alene til at han ikke gjør det: For å kunne bli frisk må du møte angsten din. Derfor drar han deg ut av huset det minste etpar ganger i mnd, i håp om at du plutselig ikke skal oppleve det som så skremmende.

Jeg VET hvordan du har det, men vil anbefale deg å prøve å feks ta deg en løpe tur i skogen 1time om dagen. Som legen min sa: "Løp i skogen 1 time om dagen, til svetten sildrer og melkesyra kommer å tar deg!"

Det hjelper, om ikke du orker det hver dag, så start 2-3 ganger i uka og øk det. Det hjelper virkelig! Om ikke du blir istand til å jobbe med det første,s å vil du føle deg bedre og kanskje det ikke blir så ille å gå til legen 2-3 ganger i mnd.

Du bør også tenke på at barnet ditt trenger litt frisk luft. Du trenger ikke gå på butikken eller til byen, bare være på utsiden av huset. Det er en start.

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...