overrumplet Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Hei, hvordan går det hos dere? Når var det dere skulle til gastrskopi? Her skjer det saker og ting: hun har nå fått medisin i 5 uker og vi merker ikke så stor bedring. Går opp og ned, men i natt var hun feks våken 3 ganger, og den ene gangen brukte hun 2 timer på å sovne skikkelig igjen... Ligger og gulper og vrir seg og gråter, ikke gøy å se på. Har snakket med barneavdelingen i dag, og de sier at det er aktuelt med gastroskopi og/eller ny ph-måling (for å se om medisinen i det hele tatt virker). Og å øke dosen med medisin. Ikke noe gøy, men vi er bare glade for at det skjer noe! Hater å gå sånn og vente. Det går fint i barnehagen, HELDIGVIS. Hun sover rett utenfor vinduet deres, og når hun våkner (for det gjør hun der også), rugger de henne i søvn igjen.
Leandermamma Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Hei!! Kjekt at det skjer noe hos dere, men den evige ventingen og undringen tar knekken på hvem som helst. Sa de noe om en evt gastroskopi ville skje i nær fremtid? Godt at ting fungerer i bhg også. Det er jo ekstra viktig at de får seg en god hvil der, siden det er fullt kjør hele dagen. Det går opp og ned her også. Noen kvelder/ netter våkner han hver time, andre kvelder kan det gå 2-3 timer mellom hver gang. Han sover fryktelig dårlig på dagtid for tiden. Hjemme sover han bare 30 min i slengen, mens i barnehagen sover han litt over en time før han våkner. Da er det umulig å få han til å sove videre.. Vi fikk brev i posten i forige uke at han må innlegges i 2-3 dager i forbindelse med gastroskopien. Vi hadde jo fått beskjed av legen at han skulle legges inn om morgenen og skrives ut igjen om ettermiddagen, så vi ble litt overrasket da brevet om innleggelsen kom. Da jeg ringte Huakeland, fikk jeg vite at siden han må i narkose, skal det taes en god del prøver dagen før undersøkelsen, så derfor må vi være på sykehuset... Blir nok noen kjipe dager.... Innleggelses dagen er 29 september, mens selve gastroskopien er 30 september. Gruer meg....meg vi kommer oss nok igjennom det også
overrumplet Skrevet 21. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2008 Ja, jeg føler også at venting og undring er noe av det verste med dette. Jeg tenker på det nesten hele tiden. Folk skulle bare visst hvordan det er. Venninnene mine, som jeg har forsøkt å forklare situasjonen til, spør stadig: Hun sover vel hele natta nå? Jeg blir så oppgitt. De forstår virkelig ikke hvordan dette er. Jeg må innrømme at jeg absolutt håper vi kan unngå gastroskopi. Narkose osv høres ikke uproblematisk ut. Men må man, så må man. Og man må prøve å huske på at det er verst for oss voksne, det er jeg overbevist om. De sa bare at de skulle vurdere gastroskopi og at de hadde en del ventetid. Bombe... Vi har begrenset søvnen på dagtid til max 1 1/2 time (hun kunne sove opptil 3 timer i barnehagen!), og da har vi hatt noen netter der hun bare våkner 2-3 ganger og får smokken. Det er jo helt fantastisk her i huset. Men så har vi også dårlige netter som i natt. Det blir aldri noen varig bedring, selv om vi håper på det hver gang hun sover bra. Jaja, hold ut og vit at dere ikke er alene i verden (for om natta tenker jeg at alle andre barn ligger søtt i sengene sine og sover med et smil om munnen)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå