Suretær Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Er i gang med første ivf, men strever med å tenke positivt da min venninne med samme problem har hatt 7 misslykkede forsøk. Noen med noen positive erfaringer?
Nøtt Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Jeg har tette eggledere (en av dem er fjernet) og endometriose. Har hatt to innsettinger uten resultater, og skal i neste uke sette inn på nytt. Tette eggledere skal ikke ha noe å si for om egget fester seg eller ikke så lenge de ikke er væskefylte. Om du er hardt angrepet av endo, så kan det være lurt med en lap før forsøket, for å brenne det bort. Lykke til!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Enig med Nøtt, ta en lap og få brent bort endo`n.. Har selv tette eggledere og har slitt i 11 år, og hatt 4 ivf forsøk, skulle i gang med vårt 5 forsøk i juli, men ble gravid på egenhånd, mirakel jaaaa.... .o))) så ikke tenk negativt, og tette eggledere er ikke problem så lenge du skal ha prøverør. Da vet de årsaken )
Gjest Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Jeg har en tett eggleder, og endo som ble brent bort under lap. I tillegg har min mann dårlig kvalitet. Vi fikk full klaff på første forsøk, og er nå 25 uker på vei med ei jente! Lykke til! :-) Prøv å tenk positivt! Og som de andre sier, om du ikke har hatt en lap, så burde du kanskje få brent bort litt før du setter i gang med forsøk... :-)
Suretær Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Takk for svar begge to. Hører til i Danmark og her får man ingen lap så jeg blir nødt til å evevtuelt fjerne det på annet vis.. De sa endoen ikke var "aktiv" men at der er en blodsyste på str. med en sitron. Synes det høres alvorlig ut jeg..
Magstar Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Mitt første IVF forsøk i Finland så satte de inn et egg selvom jeg hadde en endo syste på størrelsen med sitron. To mnd etter så ble jeg haste lagt inn på Ullevål med betennelse i syste, egsstokk og blindtarmen. Da fikk jeg en laproskopi og de fjernet alt. Men jeg har blitt operert for endo tidligere med lap, da også som singel(hvorfor får ikke du fjernet det om du høre til i danmark? ) 6mnd etter operasjonen så satte jeg inn to egg, ene festet seg. Men dessverre fikk jeg en SA i uke 12. Triste saker, men gir meg ikke. Nå venter jeg bare på mensen for å kunne starte igjen. Jeg trodde ikke de kunne se om det er endo før de får fjernet og analysert systene? Det har legene sagt til meg. Lykke til! Tror ikke endo skal stoppe deg.. : ) Eggledere trenger jo ikke vi IVF jenter.
eple3 Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Hei, Det er nok en del variasjoner etter hvor hardt angrepet en er av endometriosen - tette eggledere i seg selv har jo ikke noe å si for ivf. Jeg har moderat endo med tette eggledere - hadde lap og fjernet 2 cyster før vi fikk starte med ivf. Har hatt 3 forsøk, og vakre snuppa på 4 uker ligger og sover og lager vakre "knirke"-/godlyder her nå : ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå