Gå til innhold

Roer barna deres seg på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå hatt et par uker med intens skriking og eneste som etterhvert roer henne er enten på magen, på brystet til mamma eller pappa, eller i armene våre, sånn kan hun sovne etter en stund. da vi skal legge henne i senga, våkner hun ganske fort og blir urolig og nye skriketokter begynner.... flere som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kjent ut... her sover vesla på magen min mesteparten av natten, blir illsint etter noen minutter på ryggen i senga si. Jeg la henne på siden en natt siden hun gulpet så voldsomt, og da sov hun faktisk en stund..men er redd for at hun skal dette over i mageleie, så det ble med den natten!

Skrevet

Greit å vite at det ikke bare er snuppa vår, ganske frustrerende egentlig, når hun har sovet på bryst/magen min i over 1 time og jeg begynner å glippe med øya, legger henne i senga i håp om å kunne legge meg, men hun har andre planer!!! dette gjelder også på dagtid da, man blir liksom litt opptatt med en unge som ligger oppå deg og sover :-)

Skrevet

Typisk det der, vettu - med en gang de kommer i senga er de lys våkne og grinete:) Forhåpentligvis er det bare en fase de går gjennom, blir litt slitsomt med en konfirmant liggende på magen...! ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Min baby har også ligge-på-ryggen-skrekk. Kun på dagtid faktisk, så jeg skal IKKE klage. Men han er rimelig ormete og urolig ellers. Sovner i armene eller på brystet, etter noen minutter er han pling våken.

Jeg bærer ham mye i sjal på magen, da sovner han og jeg får armene fri. Og kan avlaste begynnende vond skulder...

Fikk tips av en venninne om å kutte kosttilskudd med jern/jerntilskudd. Vet ikke hvorfor, men han roet seg bedre faktisk! Har ikke gjort andre endringer som skulle tilsi at han er mindre urolig. Verdt å prøve?

Skrevet

Hei.

Dersom barn ikke liker å ligge i ryggleie kan det være av den enkle grunn at det ikke er behagelig. Når barnet ligger inne i mors mage ligger det som i en C-kurve med krumning i ryggen. Når de samme barna skal ligge på rygg må denn ekurven ha mulighet til å rette seg ut. Dersom det foreligger en liten funksjonsfeil i mitdrygg, lavrygg eller nakke kan dette være ubekvemt og derfor vil de ikke roe seg i denne stillingen.

Dette er det enkelt å finne ut av. Oppsøk en kiropraktor som behandler barn.

Se gjerne sidene www.kiropraktorene.com og under fanen barnebehandling. Her kan dere lese litt mer om problemer hos spedbarn og barn og behandling.

Mvh. Espen Ohren, kiropraktor i Horten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...