mor_til_2_84 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Jeg har møtt ei dame flere ganger i det siste, som begynner å irritere meg ganske så mye.. Hun har en liten pappilon, mens jeg har en stor husky/malamute blanding på 35 kg. Hver gang jeg møter på henne, så går hun omveier rundt meg og bikkja, samtidig som hun mumler ting om at hun håper jeg holder hardt i båndet osv. Hunden min har verken vist interesse for dama eller hunden, så jeg skjønner ikke helt problemet.. Er det så fælt å møte på andre hunder, er det jo dumt å skaffe seg hund og da, det er jo tross alt stor sjanse for at de viser interesse for hverandre. Her om dagen ble jeg så sinna på henne, at jeg ikke klarte å holde munn. Jeg kom gående med min 2 åring, hund, og en tydelig gravid mage. Imot oss kommer da denne dama med sin lille hund, og er tydelig nervøs for å gå forbi. Det ender opp med at hun går inn i hagen til noen, og roper bort til meg "Har du kontroll på det dyret der eller? Det er best at du holder hardt i båndet!" Jeg ble så sinna at jeg nesten hadde lyst til å slippe løs bikkja mi bare i håp om at han gikk bort til de. Istedet ropte jeg tilbake at jeg tross alt ikke har med meg en drapsmaskin på tur når jeg er gravid og har med sønnen min. Og at hun dessuten lagde utrolig mye oppstyr rundt noe helt uten grunn. Denne dama irriterer meg så grenseløst! Hun er på toppen av det hele en sånn fisefin sossedame. Hun har garantert ikke egne barn, for det virker som om ungen hennes er denne bikkja.... Grrrr.... Teite damer altså... Har man hund, så får man jo bare finne seg i at man vil treffe på andre hunder i ulike str når man er på tur....
Gjest Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 du er ikke alene. har en alaska husky selv og den ser vist veldig skummel ut. når jeg måter folk med små hunder så blir de livredd. jeg syntes det er synd at folk som har hunder selv har så lite kunskap om dyr. hallo! selv om våres hunder ser med ut som en ulv en din pappilon så er den ikke farlig.. er det noen som er farlig er det jo pappilonen. eller små hunder så er usikre og "forsvarer" seg med bjeffing og knurring når det møter en annen hund. trur min husky ikke helt skjønner at en pappilon er noe hund. for den bryr seg om andre hunder. vill leke og sånn,, men når pappilonene kommer så er han lite intrisert og ser forvirra ut. det er jo trist at denne dama ikke er trygg nok til å la hunden din og hennes hilse. det sier jo mer om henne, så du skal bare drite i ho. jeg oplever at folk sier at hunden min er farlig. og da må jeg jo forsvare han med at han like snill som andre raser, og gå ut i fra at de som lingner litt på ulv er farlig er jo flaut og de kalder seg hundefolk. man møter desverre sånne mennesker overalt.
Nullenusken Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg har ikke pappilon, men jeg har chihuahua som er mye mindre. Jeg synes det er fryktelig synd med folk som oppfører seg slik som henne, for de ødelegger ryktene til alle miniatyrhund eiere! Du skulle bare VISST hvor frekke folk tror de kan være mot små hunder.... Har aldri sett noen slenge kommentarer om utseendet til hunder som er store f.eks.... En grunn til at noen er veldig skeptisk kan faktisk være det faktum at man vet aldri hvordan fordommer og meninger den andre har osv.... Og hunden KAN ha blitt skremt av en stor hund tidligere.... MEN jeg skal ikke forsvare damen i HI, for det synes jeg bare blir altfor ekstremt.... Min hund er ekstremt sosial og vil helst hilse på alle, men hvis jeg ser vi møter en stor hund så går jeg ofte litt utenom. Ikke av redsel, men orker bare ikke alt styret.... Man går lei av de samme kommentarene etter 2,5 år.... Håper hun tar til vettet etterhvert!
Flippflapp Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 dette er vaar forbannelse med polarhunder....desverre, har selv en husky, har hatt alaska husky hele livet. og alt av polarhunder er i folget mange . det farligste du kan ha.....tispa mi er kun 4 mnd gammel og har allerde mott paa damer som er livredde. hun lot sin mops hilse paa men turte ikke naerme seg bikkja aa sa rett til meg at ja d der biterjo saa faelt de! eeeh nei, har drevet med disse i alle aar og har aldrig blitt bitt...joa de biter nok ja! eeeh nei....vi hadde trekkhunder mellom 25-30 som regel, slapp de ut i lopegaarden sammen og der floy naa jeg som 3 aaring jeg...aldrig blitt bitt. aldrig noen som har blitt bitt heller selv om vi drev med turistkjoring. men desverre folk tror alle polarhunder er livsfarlige. de biter ikke noe mer en detandre hunder gjor. self kan de bite de ogsaa, men det lan en golden retriver ogsaa. du maa nok bare svelge det unna og forvente deg mere kommentarer av den typen! (men kjenner jeg blir saa sinnsykt irritert paa dine vegne her paa den dama!)
SannaMor Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Herregud for en hysterisk dame!!! Skulle gjerne hatt en polarhund selv jeg, men har en Jack Russel fordi den er mer praktisk i störrelsen. Det eneste jeg har imot visse eiere av store hunder er at noen lar den gå lös uten at de klarer kalle den inn. Hunden vår har dessverre blitt litt nervös for store hunder etter MANGE opplevelser med store hunder som kommer brasende på en stakkars liten jack som selv er i bånd. Med en eier langt unna som skriker etter "Fido"´og har ikke sjans til å forhindre det som skjer. Jeg forsöker holde meg fullstendig rolig ettersom jeg tror det er eierne selv som hauser opp hunden til å angripe mens hundene selv som regel finner ut av det ved å stå og töffe seg litt. Heldigvis blir min lille jack bare stående fullstendig rolig og blir ikke hysterisk, men han har tissa på seg av redsel en gang.... Stakals!!
mor_til_2_84 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2008 Jeg tror nok som ble nevnt over her at mange har en innebygd redsel for husky type hunder. Har opplevd flere som har spurt meg åssen jeg tør å ha hunden min sammen med sønnen min på 2 år. De er redd han skal bli bitt. De har jo alle hørt historien om den stakkars gutten som ble drept av grønlandshunder, og mener da at min hund er en sånn type... Er så trist med sånne fordommer. Hunden min er verdens mykeste og snilleste. Stoler såklart ikke 100% på han, for det kan man jo ikke med dyr. Men han er av den typen som blir helt fortvilet bare jeg snakker litt hardt til han. Kan ikke finne på å straffe han fysisk, da blir han helt ødelagt stakkars... Møter han agressive hunder, eller guttungen blir plagsom, trekker han seg bare rolig unna. Han bjeffer så og si aldri, og er bestekompis med nabokatta. Får så vondt inni meg da når andre mener at jeg har en farlig hund. Og når noen på toppen av det hele begynner å kommentere det når jeg går tur, gravid og sammen med sønnen min, så føler jeg jo også at de til en viss grad stiller spørsmålstegn om mine evner som mor... Men men, får vel bare bite det i meg. Men jeg har jo i og for seg grunn til å være skeptisk mot små hunder jeg da... Aner ikke hvr mange ganger det har kommet sånne småtasser løpende imot oss, bjeffende og gale... Huff, lille søte kjempen min blir jo redd. Og små hunder er dessuten utrolig skumle å møte på løse. De kan fort finne på å gå etter beina på de store bikkjene. Leste i et innlegg over her at hun hadde drevet med hyskyer i mange år. MIn erfaring er ikke så lang, men har KUN gode erfaringer med hunden jeg har nå. Har aldri opplevd å være i nærheten av å bli bitt, aldri vært agressiv i det hele tatt. Super familie hund er han. Eneste minus er at han røyter 4 ullgensere om dagen. Du med lang husky erfaring har kanskje tips ang røyting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå