camosilla Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Når knerten skal legges (samme hvor trøtt han er) så snur han seg rundt og reiser seg i senga. Kan legge han ned på nytt og på nytt men det samme skjer hele tiden. Han står der da helt til han begynner å skrike. Før var han veldig flink til å legge seg, helt til han klarte å snu seg rundt. Nå reiser han seg også, og da er det helt håpløst. Var ute med noen venner i dag og spiste og koste oss, så pappan skulle ta kveldsstellet og legge han. Det var jo nyttesløst, så jeg måtte komme hjem. (greit det, for jeg hadde fått spist og kost meg jeg) men hadde vært fint hvis hann eller andre hadde klart å få han i seng også. Det er ikke vanskelig å få han til å sove, han sovner på armen min mens han får pupp, så kan jeg legge han mens han sover. Lettvint å ty til den enkle løsningen når alle er slitne og vil ha ro for kvelden...men dette går ikke i lengden. Lurer på om noen har tips til hva jeg kan gjøre.??
camosilla Skrevet 20. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. august 2008 og jeg vil ikke binde han fast med disse posene...
detbesteiverden Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Min er akkurat likedan. Trøster meg med at det er sikkert bare en periode dette, som med alt annet. Jeg bruker bare å la han holde på en stund til han blir litt sliten. Imens gjør jeg litt småting på kjøkkenet (er like ved soverommet). Så bruker jeg når det er gått ca kanskje 10-15 min å ta han opp så sitter jeg med han i fanget og bysser han litt og synger litt. Da bruker han ikke protestere når jeg legger han tilbake. Sikkert ikke bra å legge han til denne vanen heller, men eneste som funker nå for tiden!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Vi har samme problemet, men det gjør meg ikke så mye på kveldstid. Da går jeg ut av rommet og gjør andre ting mens jeg lar han herje litt. Når han begynner å sutre går jeg inn på soverommet, snur han på rygg (han klarer ikke å falle i søvn på magen) og synger til han har roet seg. Så sitter jeg der til han har sovnet. Leggingen tar jo en del lengre tid nå som han har begynt på denne måten, men det går greit. Må ofte snu han noen ganger før han er klar til å sove, men så lenge han sutrer holder jeg meg på rommet. Synes det er verre at det er kun jeg som kan legge han. Det er noe han har begynt med den siste uken. Når pappaen prøver å legge er det gråt helt til jeg til slutt må ta over fordi han er utrøstelig. Han sovner ganske greit etter at jeg har tatt over leggingen, men hikster i søvne i flere timer etterpå. Det er vondt å høre på! Vi har begynt med at pappaen sitter der mens jeg legger slik at mini etterhvert også går med på at han også legger. Jeg har studiestart denne uken med mye aktiviteter som jeg ikke får vært med på. Gjør meg i utgangspunktet ikke noe å gå glipp av festingen, men er redd jeg skal falle utenfor klassemiljøet (begynner nytt studie). Jeg håper også at dette kun er en fase han går gjennom og at det blir bedre etterhvert.
januarbaby+maibaby Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 MHM! Her er det akkurat likt! Jenta mi skal bare rundt, og med en gang hun kommer rundt på magen så er det rett opp på strake armen uansett om hun er stuptrett, og til og med i søvne!!! Så står hun der til hun begynner å klage å grine så må vi inn å snu henne, så går d bare ett min så er d på ann ijn... Er slitsomt, men begynte faktisk med en pose med to hemper på sidene og en stikk under madrassen til å holde den på plass med igår, og d funket bra, hun likte ikke helt det at hun ikke fikk beina helt til munnen, for di var jo inni posen, men ellers gikk d mye bedre og hun sovnet mye fortere og vi slapp å løpe inn og ut 50 ganger før hun sovnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå