Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Har en gutt på 4 uker nå, og som stort sett gråter når han er våken! Han er en veldig sulten krabat, spiser mye og fort, og får derfor sikkert en del luftplager. Han er ikke typen som gulper eller raper uansett hvor mye vi forsøker. Han sovner oftest før han kommer så langt. Våkner etter en time eller to og promper noe sinnsykt! Og det er tydelig han har magesmerter, samtidig vil han ha mer mat... sukk. Men han roer seg ALLTID ved puppen. Selv om vi prøver andre ting først når vi mistenker gråten kommer av magevondt, så ender det ofte opp med mer pupp til han roer seg igjen. Synes det er litt leit at han skal ha det sånn, og vi blir veldig slitne av all gråting også. Tror ikke det er kolikk, for han kan jo trøstes, og det holder ikke på i timesvis...bare veldig ofte i løpet av en dag. Har tenkt mye på hva jeg spiser og er veldig forsiktig. Han får også 1 ts fennikelte før hvert måltid, etter oppfordring fra helsesøster. Og selv drikker jeg amme-te. Er det mer jeg kan gjøre for at han skal ha det bedre? Han er forøvrig en frisk og sunn gutt som vokser fort og sikkert trenger mye mat. Har sjekket at jeg har nok mat til ham, og han legger på seg godt.
Aile Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Heisann Har samme problem selv, men begynner å bli bedre. Gutten min er nå snart 6 uker. Han har nå begynt å gulpe mer enn før, og det ser ut til at det hjelper på. Han raper også lettere. Jeg gav han pupp når han skrek selv om jeg ikke hadde lyst fordi det virket som han fikk vondt i magen, for det var det eneste som roet han ned. De rundt meg sa det var normalt og at det å skrike gjorde at lufta "flyttet" på seg og kom ut:) Ville bare si at det er flere som har det sånn, men kan dessverre ikke svare på noen av spm.
2 fine små Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Hei Tjukkemagen, stas at du er kommet saa langt, gratulerer! Kan ha gratulert deg foer, men du vet..........taaka. Har en paa snart to uker jeg, saa her droeyet det litt. Ang. magesmerter hos babyer, saa sverger jeg til lett akupressur under bena. Finn et omraade som er litt hoeyt oppe under fotsaalene, i midten paa et vis, og litt innert inne i gropa, foer putene, som vi voksne gaar paa, om du skjoenner. Litt det som er det innerste soekket i benet, men altsaa litt hoeyt oppe og rundt/under putene som er rett under taerne. Press litt lett her, til du finner det punktet som er oemt, det er superlett aa kjenne, det er som en liten klump. Jeg har laert dette av "innvidde sjeler" og det fungerer utmerket, har "klemt" ut baade luft, baesj (hehe) og daarlig humoer paa baade 4,5aaringen og min lille nye naa paa det viset. Samme punktet er i haandflaten, og da skal man holde innsiden av haanden mot seg, og hvis man deler inn haandflaten i 5 "etasjer" saa er det litt over midten paa et vis, rund sone/del 3/4 man kan klemme litt forsiktig. Proev deg forsiktig fram, jeg har stor glede av dette, ikke minst har jeg jenter som raskt faar ut luft, baesj og daarlig humoer av magen sin..... ;o) Kanskje det fungerer for deg, kanskje ikke....og vaer forsiktig - ikke klem for hardt, men babyen gir beskjed naar det er nok. Lykke til!
Bergene Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Har du prøvd bæresjal, meitai osv.? Bæretøy er en mester i å få ut luft hos babyen =)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2008 Hei! Takk for alle svar! Jeg skal prøve alle triks! Både akupressur og bæresjal. Har faktisk tenkt på å kjøpe bæresjal uansett, for gutten min er veldig kosesyk og vil helst ligge i armene mine hele tiden. Koselig det, men hadde vært greit å ha armene fri av og til. Takk for gratulasjoner Femina! Moro å se deg her. Håper alt gikk bra med fødselen?! Jeg forsøkte jo setefødsel som du kanskje vet, men av og til kan man ha FOR gode bekkenmål, for gutten havnet skjevt ned i bekkenet mitt. Han klarte rett og slett ikke komme ut når vi nærmet oss slutten. Vi holdt på i 25 timer før det ble KS. Men som jordmor sa: Du kan nesten skryte på deg en fødsel OG et keisersnitt! Så nært var vi. Men angrer ikke på at jeg prøvde. Hadde gjort det igjen! Takk for all støtten du gav meg på forhånd. Godt med sånne positive damer som deg!
trillemamma Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Her ser du en oversikt over punktene under føttene. Trykk på området som påvirker magen, så ser du nok snart resultater. :-)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2008 Åh, flott om du har en link... Men den mangler her. Kan du prøve igjen??? Tusen takk :-)
trillemamma Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 He he. ja http://www.salussiden.no/Fotsoneterapi.htm
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2008 Takk igjen! Da skal jeg prøve det straks :-)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 21. august 2008 #10 Skrevet 21. august 2008 Tror jeg også må prøve det:) Men det er ikke fare for å gjøre noen skade da? Ser at punktet for bukspyttkjertel ligger rett ved det for magen. Hva kan skje dersom jeg trykker på det i stedet?
2 fine små Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Oi oi oi, Tjukkemagen, BRA jobbet! Hm, saa toeff du var, og enig i med JM at du kan skryte paa deg det ene og det andre. FOR gode bekkenmaal du, det var heftige greier... Flott det gikk greit i hvert fall, og det sto jo ikke paa DEG i hvert fall. 25 timer er solid, tar av meg hatten for det. Man skal ikke proeve alt for enhver pris og med gode bekkenmaal er det jo flott aa proeve i hvert fall. Du er ganske positiv selv da, som gaar foran som den toeffe foededama maa jeg si! Forrige gang hos meg, ville de ogsaa paa KS, etter 27 timer kur og 13 timers foedsel, de mente jeg hadde holdt paa for lenge men det var ingen teknisk grunn til KS, som for trangt eller saa, eller at babyen stanget, bare ikke bra nok framdrift. Saa hvilte jeg litt og fikk nesten full aapning. Derav ble det fullfoerst setefoedsel, men det kunne like godt blitt KS om jeg ikke var saa forbannet sta...de overvaaket babyen (som de sikkert gjorde med deg ogsaa?) og den hadde det bra, saa da saa. Men barn blir det uansett, og det viktigste av alt er jo at du er fornoeyd med rekkefoelgen beslutningene ble tatt og ikke minst at lillegull har det bra! Kos deg masse naa, haaper "humoeret" roer seg litt paa din lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå