Gjest Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Noen med så små som fremdeles får mme? Vi fikk i dag vite at vi har fått bhg plass fra neste torsdag. Han vil da være 8 mnd. Og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med mme, skal jeg lage klart vann og pulver sånn at de kan gjøre resten selv, eller skal de gjøre alt selv fra børjan av ) alt man skal lure på.. Det er vel ti mnd de bør være før man introduserer kumelk? Og lurer litt på grøten da, gir de det i bhg? Eller bør jeg gi før han går i bhg om morningen? Og siden han da ikke går ennå, hvilken dress er den beste å ha i bhg?
ingrid-84 Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Hei. er ikke i samme situasjon selv ennå, men har jobbet i barnehage og der ga vi både grøt og flaske. dette gjaldt vel et par barn og da går det jo greit, men er selvfølgelig vanskelig for tre voksne å gjøre dette for 8-9 barn;) vi fikk pulver til mme og blandet selv (tror jeg da, husker ikke helt) har jo alltid en vannkoker i bhg og da er det ikke så veldig vanskelig for de ansatte å gjøre dette... dress har jeg ikke så god greie på, men tenker at det bør være en som er vanntett og solid; de er jo ute selv om de er så små og sitter sikkert endel på bakken/krabber rundt. Lykke til med barnehagestarten!
2hærligegutter Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Jeg ville gitt grøt hjemme og så kan de gi brødskive i bhg (hvis han har begynt med det da). Og så ville jeg kjøpt en pakke med mme og gitt de et par tåteflasker og latt de ordne det
2hærligegutter Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Og dress ville jeg finni en med god slitestyrke på knærne, men ikke en kjempe dyr en, da han sikker kommer til og slit hull i de nå så lenge det ikke er snø
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hør med barnehagen din hvordan du bør gjøre det!! Spørs litt på hvor mange hender de har. De bør være året før man begynner med kumelk. Vi sluttet med grøt og mme da lillemor begynte i bhg. Men hun var jo 14 mnd da så hun hadde ikke behov for det lenger heller. Din er nok litt for liten for det ja!
Gjest Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for svar Ja må jo høre med bhg hvordan de gjør det mtp grøt og mme Men vet at de har en del små på den avd han skal på, så er nok sikkert lettest for de at han spiser skive i bhg han spiser skiver så det er ikke noe problem Ble bare så mange tanker i går når vi fikk vite at vi hadde fått plass ) Er ikke helt klar for å sende han avgårde, men må ut i jobb igjen. Og det er bare deltid. Så tenker han blir levert i ni tiden og hentet i to-tre tiden sånn etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå