Gå til innhold

Noen som rir på hest her ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har sittet her å snik-lest på disse sidene og har fått så mange flotte svar på spm som jeg selv har lurt på =)))

 

Og nå er jeg veldig spent på om noen kan hjelpe meg med en sak ??

 

Jeg rir på hest, eiger ikke hest selv da jeg ikke har tid til det, men har en hest på for ca annenhver helg og rir faste timer en gang i uken utenom ... Spørsmålet mitt er hvor lenge en kan ri og er det greit å ri i svangerskapet ??

 

Siden jeg ikke har fortalt noen i ridemiljøet enda om svangerskapet (er bare 11 uker) kan jeg liksom ikke spørre dem om svar =) så derfor håper jeg noen her kan svare meg =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei

eg rir på mine hester om eg er gravid ja!!

men eg rir ikje på min 3.5åring fordi eg er usikker på hva ho kan finne på men eg rir på mora ja.

red også da eg var gravid sist gang også som eg ha fått en sønn i 2005 :-)

 

INGEN PROBLEM!!

synst det er utrolig deilig å ri når eg fekk litt bekkenløsning , utrolig deilig å ri enn å gå!!

det spørs jo om hvordan hest sin gemytt er, min er utrolig snill men eg stola på henne fordi eg ha hatt ho i 12 år :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er mye forskjellige meninger om ridning i svangerskapet. Noen fraråder ridning hele svangerskapet.

jeg har også lest er at en kan ri frem til man blir stor og balansen blir dårligere, da det skumle med ridningen er at man kan falle av. En bør også holde seg til skritt og lettridning og til en hest man kjenner og man må ha god erfaring med ridning. (Tror jeg leste en artikkel om dette på barnimagen en plass,)

 

Jeg har ridd i et par år nå og har lagt ridningen på hylla nå når jeg er gravid men det er egentlig mest pga jeg ikke har en fast hest å ri og at jeg rir kun i gruppe og da trener vi gallopp og sprang.. Har jeg vært mer erfaren har jeg kansje fortsatt en stund men nå ta jeg ikke sjansen..

 

Men savner ridningen allerede.. snufs.

 

ønsker også gjerne å høre andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre =))

Jeg har veldig lyst og fortsette så lenge jeg kommer i ridebuksene hehe .

 

Jeg har som sagt ikke egen hest men har hatt hun, jeg har nå på "for" i 3 år og det er også henne jeg har på ridetimene, så jeg kjenner "nykkene " hennes godt og føler meg trygg på henne =))

 

Hvor leng red du i siste svangerskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste også noe sånt, og det er ganske mange forskjellige svar på hvordan og hvor lenge=))

 

Jeg personlig tror ikk gallopp er så farlig heller siden det ikke er mye bevegelse "humping" i en rolig og kontrollert gallopp.. heller ikke når en står i stigbøylene i galloppen . men ser jo faren med fall i fart selvsagt =)

 

Tror ikke jeg hadde klart å holde meg totalt vekke fra ridningen enda , blir sikkert lettere når magen kommer iveien hehe =))

 

Sprang holder jeg meg utenom nå,det får heller vente til etterpå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.......

eg red helt te samme dag eg ble sendt inn på sykehus:-=)

eg red kun roooolig på turer og små galoppere noen steder, men ikkje bane riding osv.. kun mye turer pga min hest fefkk føkk halvtår før eg fekk barn.

da var det mye sånn småturer osv med føll på slep osv...

eg red kun uten sal fordi eg synst det var myye bedre enn med sal, eg var knapt store mage heller, ca som en fotball :-)

derfor var det problemfritt...

 

min kroppen er vant med riding så sa legen at det ikje var gale å fortsette å ri når eg føler god og føler tryggg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

 

Jg har att hesten min bort på fòr, da jg har en litt krevende hest.. Men venninna mi er 31 uker,og ho skal starte 1,10 og 1,20 i mårra.. Og d funker helt fint.. Så lenge kroppen din er vant til å ri og du ikke har en hest som du kan risikere å bli kastet av eller lignende, så tror jg ikke du bør være bekymret..

Selv rir jg så ofte som mulig på de hestene jg vet er til å stole på.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere av mine venner red til de følte seg for store! jeg har selv hest,men har ridd veldig lite de siste mnd pga ryggproblemer,og da holder jeg meg unna ridning nå i sv.skapet. hvis man ikke er vant til å ri regelmessig så skal man helst ikke ri sa legen. å sitte nede i trav skal være det værste,og sprang,siden man da fort kan få mange "dump" ned i salen! blir meget kjedelig å ikke ri så mye fremover,men trøster meg med at jeg kan begynne igjen senere=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey jeg kommer fra desmber klubben, å er 5 mnd på vei, jeg har ridd helt fram til nå, å så lenge jeg er i fin form, kommer jeg til å gjøre det til daqgen jeg før, MANGE i stallen som har gjort det samme :) å lege er helt enig med meg!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...