Gå til innhold

Noen med erfaring med NKS nettstudier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på å ta noen kurs der siden jeg ikke har fullført videregående engang. Men så har jeg hørt at arbeids givere ser skikkelig ned på NKS nettstudier når noen søker på jobb og egentlig på alle nettstudier. Er det noen som vet det? Det koster jo litt å ta kursa så gidder ikke hvis det blir sett ned på. :/

Skrevet

Jeg kjenner ingen som har deltatt i noen nettstudier, men kan fortelle litt om hvordan det blir mottatt på rekrutteringssiden i et firma. For et par år siden jobbet jeg med rekruttering i et ganske stort rådgivningsfirma, og fikk beskjed om at søknader der kandidatene hadde nettstudier på CV'en bare kunne kastes. Dette var fordi det tydet på at de hadde så dårlige karakterer og resultater at de ikke var interessante for oss.

Jeg vet ikke om alle ser sånn på det, men så vet du det.

Skrevet

Så utrolig merkelig den praksisen i rekrutteringsfirmaet hørtes ut.. Forhåpentligvis så dere litt mer på CV'ene før dere kastet dem.

Jeg har hovedfag fra Universitetet, men ser på NKS som en veldig fin mulighet til å spesialisere meg videre. Jeg har sjekket rundt angående NKS, og har fått beskjed om at flere arbeidsgivere selv bruker NKS til å videreutdanne sine ansatte.

Jeg tror at det er nyttig å utvide sin kompetanse uansett hvordan dette gjøres. Nettstudier er en fin måte å gjøre dette på for folk som ikke har allverden av tid. Det kan kombineres med jobb og barn, og er derfor praktisk! Rekrutteringsbyråer har mange rare prosedyrer. Jeg har vært på jobbintervjuer hvor spørsmålene til rekrutteringsteamet har vært så innihampen dumme at jeg rett og slett har mistet lysten på jobben..

Jeg råder deg til å forhøre deg litt rundt i bransjer hvor du ønsker å jobbe om hva de mener om studier som NKS. Da får du vite hva de mener, samtidig som at de får et godt inntrykk av deg siden du gjør så mye for å bli den ansatte de ser etter!

Lykke til..

Skrevet

Jeg har studert journalistikk ved nks, og angrer stort. Ikke bare kostet det MASSE, jeg endte opp med å arbeide i barnehage. Jeg ble ikke engang innkalt til intervju de 29 plassene jeg søkte. En plass ble jeg møtt med kommentaren: men vi vil jo helst ha noen med utdanning da! Så jeg tror ikke dette er så positivt. Selv om nettsidene deres påstår at det er så bra.

Senere prøvde jeg meg på interiørskolen på nki, men det ble det bare rot av. Det største problemet er at man rekker ikke å komme skikkelig inn i stoffet før angrefristen går ut, så når jeg fant ut at dette ikke var noe for meg, var det for sent. Jeg må likevel betale for kurset.

Selv satset jeg på nettstudier for å slippe å flytte når jeg bor 3 timer fra nærmeste høyskole, men jeg ble sett på som lat og litt dum som måtte ta slike studier.

I tillegg sier de at det er bare å ta litt nå og litt da, og det første man lærer på kursene, det er at man må lese mange timer hver dag for å klare å fullføre. Det er utrolig krevende, særlig for noen med så lite selvkontroll som meg.

Så jeg har kastet bort over 100000 unødvendig...

Skrevet

Oi nå ble jeg litt redd, jeg studerer emelig Barne og ungdoms arbeider faget via NKS. Trodde dette var en kjempe god ide men dere snakker nesten som jeg har kastet bort hele sparekontoen min. Og alrdi kopmmer til å få jobb. Det er jo en utdanning det også, og man får faktisk gode karakterer der viss man jobber hardt nok. Og min grunn til å utdanne meg der er ikke latskap. Jeg valgt dette fordi da kan jeg være hjemme med mitt prematur barn (noe legen anbefaldte)

Men hva om jeg ikke får noe jobb da, har jeg kastet bort alt!

Skrevet

Du som utdanner deg til barne og ungdoms arb får garantert jobb, det er STOR mangel på fagutdanna innen det yrke, og hvem som helst får egentlig jobb som det, men selfølgelig så blir fagutdanna først prioritert

Skrevet

Synd å høre om dem som ikke har fått noe tilbake fra sine studier. Når det er sagt så sliter jeg også med å få relevante jobber med min Universitetsutdannelse, så det ar ikke alltid noe med skolen å gjøre. Det kan jo være at arbeidsgivere stiller seg annerledes til NKS som eneste utdanning, jeg kan egentlig bare svare for respons på NKS som tilleggsutdanning.

Når det kommer til jornalistutdanningen er det de færreste som får jobb med bare teoretisk utdanning tror jeg. Det aviser ønsker er jo skriveprøver ol. Så det viktigste når man skal søke jobb i en avis er å kunne vise til ting som man tidligere har hatt på trykk. Hvis man begynner som frelancer, får ting på trykk og sender prøver på dette sammen med søknad og CV stiller man sterkere. Man kan også jobbe seg opp i en liten filleavis, og deretter søke seg videre til aviser man ønsker å jobbe i. Lykke til til deg med journalistutdannlesen i alle fall :) Du har jo kanskje mange skriveprøver for alt jeg vet.. Journalistyrket er jo et av de vanskeligste å få innpass i da, fordi det er så mange journalister med erfaring som søker. Og det er liten tvil om at de med utdanning fra journalisthøyskolen vil prioriteres foran dem med NKS utdanning, men journalistutdanningen på høyskolenivå er jo så og si umulig å komme inn på.

Skrevet

Jeg har og inntrykk av atarbeidsgivere ikke blir direkte imponert av folk med utdanning på NKS på CVn. Broren min slutta på videregående før han ble ferdig. Etter å ha jobba i to år bestemte han seg for å ta opp fag på NKS for å få full studiekompetanse. Det gikk dårlig. Oppfølginga var dårlig og han kunne likegodt ha tatt det som privatist. Det som irriterte han mest var at det kosta mye og, og det endte med at han ikke fullførte og fikk studiekompetanse likevel. Han sa han heller ville ha begynt på videregående igjen, for det ville vært lettere i en klassesituasjon. Han anbefaler det ikke for noen i hvert fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...