Vitamin Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Hei. Dere som gir barna med morserstatsningsmelk, hvordan tar dere melken til barna når dere er på tur? Pakker dere pulvermelken og termos med varmt vann? Eller ta med ferdig blandet melken i flake? Eller ...? Noen gode tips?
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Jeg tar med ferdig blandet. Flaska får man varmet på de fleste kafeer, bensinstasjoner osv, så det er ikke noe problem. Skal jeg noe et sted det ikke er sånt, tar jeg med varmt vann på termos.
Labambie Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Termos med varmt vann, flaske med kaldt vann og avent pulverdispenser. Fortere enn det går det ikke an å gjøre det! :-)
Joikaboll@ Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Thermos eller kokende varmt vann på flaska. Innen neste måltid er det som regel bra tempratur på vannet, så er det bare å ha en liten boks med mme og blande i vei. Om flaska er litt for varm er det bare å avkjøle den, bruk fantasien, skyll i vasken, i snøen, skru av lokket og slipp til luft..... osv...
Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Gjør det samme som Labambie... tar med termos med varmt vann og flaske med kaldt vann uansett hvor jeg skal. Slipper å være avhengig av noe, verken vannkoker, micro etc. Maten er klar på 1-2-3 og lillemann trenger aldri å vente på at melken skal avkjøles (det har han aldri hatt tid til.....) Bruker Avent pulverdispenser, plass til tre måltider. Har kjøpt best i test termos som holder på varmen i maaaaaaaaaaaange timer. (har også malt i det varme vannet)
Lykkeliten86 Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 når jeg skal ut på tur bruker jeg nan ferdig blanna mme, heller det på flasken og varmer flasken i en termos med varmt vann, eller i mikro viss det er det i nærheten
bøllefrøene Skrevet 21. august 2008 #7 Skrevet 21. august 2008 varmer melken godt før jeg drar.. har den i en flaskevarmer. ellers så bruker jeg ferdig kartonger som jeg varmer på evt cafe eller hvor jeg er. lager forresten melk for et døgn.. funker veldig bra
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. august 2008 #8 Skrevet 21. august 2008 På tur, kafe, ut, hytte etc gjør jeg en av tre ting.... - Kaldt vann (koker ikke lenger så rett fra springen) i rett mengde, varmer opp blander i pulver. - Ferdigblandet mme - Eller jeg lager det ferdig hjemme helt varm før vi drar ut. Men som regel er det løsningen med å ha med kaldt vann og pulveret i pulverdispenser (en genial ting, kjøpte min først forrige uke)
:)venter jente nr 2 Skrevet 21. august 2008 #9 Skrevet 21. august 2008 jeg har med en tåteflaske med 140 ml kokt vann, og en termos med varmt kokt vann. har også med et urinprøveglass med ferdig oppmålt pulver, så fyller jeg bare opp til 210 ml fra termosen, tilsetter ferdig oppmålt pulver. vips ferdig:) veldig lettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå