Gå til innhold

Går det an å få noe i utrivelsesfasen?

Anbefalte innlegg

Går det an å få noe i utrivelsesfasen?

Det er jo da det gjør mest vondt. Nå ble jeg liggende litt for lenge i denne fasen før de fant ut at de skulle ta barnet med sugekopp.

Det gjorde sinnsykt vondt. Er det noen som har fått bedøvelse i denne siste fasen? Jeg våknet klokken 3 om natten og kjørte rett opp på sykehuset. Da hadde jeg ti cm. åpning og epudural var det for seint å sette. Heller ingen vits da jeg skulle ta siste fasen på toppen en time. Men det kom ikke noe barn og jeg lå og presset i 8 timer før de fant ut at denne ikke kom ved egen hjelp. Synes det er rart at det ikke finnes noe for den siste fasen. Hvorfor ikke? Noen som vet? Det er jo det som gjør virkelig, virkelig vondt.

Fortsetter under...

Hei, fødte for 2 mnd. siden selv. gikk til fødselsforberedende samtaler, og dær fikk jeg opplyst om noe som heter Pudendalblokade. den settes ved livmoråpningen, ser litt skremmende ut, som ei lang gammel sprøyte, men det er bare fordi di må jo komme inn den lange , fødekanalen .Den bedøver smertene du har kjent. og settes før du skal presse. men kanskje ting gikk så fort trodde di...forrige gang at det hverken var tid eller mulig....da tok di feil.

Uansett.... du kommer til å gå inn i neste fødsel med mye mere erfaring, og du kommer nok til å være mye mere selvsikker, og ta litt kontroll selv. og du kjenner nok på deg om det vil ta lang tid eller kort tid. Så ja pudendalblokade er ett alternativ, også har di lokal bedøvelse rundt kjedeåpningen da... hvor mye hjelp det er i akkurat den...tja........tvilsomt...

Jeg syns åpningsfasen var den værste, men så hadde jeg veldig sterke og hyppige rier da......åpnet seg på kort tid.....spydde som en gris av smertene,, takk halleluja for epiduralen. Utdrivningfasen tok 15 min. fødselen varte alikevel i ti timer, men epiduralen bremset det ned, men det var 3 timer hvile jeg trengte desperat gitt hehe.

men har du født før, har man som regel enklere fødsler, raskere, og mere utmattende, men som regel mye enklere fødsler.

Tror det går bra jeg. Ønsker deg uansett lykke til.

mange klemmer nybakt mamma.

Tusen takk. Det hørtes faktisk veldig betryggende ut!

Jeg skal ha den. Det viser hvor forskjellig en fødsel kan være. Du syntes den første fasen var værst. Jeg sov gjennom den...

Dette beviser vel at ingen fødsler er like....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...