Gå til innhold

Ett vannvittig raseriutbrudd.....er dette normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente på 2 år og 9 måneder fikk ett voldsomt raseriutbrudd i sta.

Hun satt med en bok, og ville plutselig ikke mer.

Jeg satt å fulgte med henne, og ikke vet jeg hva som gikk galt. Det skar seg iallefall.

Hun begynte å hylskrike, heiv boka, og var heilt hysterisk. Nesten ikke mulig å skjønne hva hun sier, bortsett fra "vil ikke".........

Ikke ville hun sitte i fanget, ikke ville hun stå, ikke sitte, ikke gå, ikke ditt og ikke datt.

Jeg løftet henne opp i sofaen, og der lå hun og vræææælte fra kl 17.50, til kl 18.30, altså i 40 minutt.

Hun wrææælte: "vil ikke sitte, vil ikke ligge, vil ikke ha bamsen, vil ikke ha trøst, osv osv.

Snørr og tårer i fri flyt. Jeg fikk ike ta i ho i det hele tatt.

Men plutselig, ble hun "mottagelig"............"skal mamma trøste deg" spurte jeg, og da strakte hun armene ut mot meg og heiv seg runt halsen min..............

Hun var fulstendig utmattet.

Er dette normalt?

Hvordan eventuelt håntere dette?

Jeg kjenner inne i meg har jeg blir sprø.............har lyst til å brøle til ho når ho er slik...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada. Velkommen til trassalderen. Den ordentlige.

Det hjelper å holde dem fast på fanget med ansiktet ut. Lær henne å puste uuuut. Bare si puste uuuuut iblant.... det er essensielt for å stagge krampegråt...

Skrevet

Velkommen i gjengen :)

Har lest litt om trass, og barna er faktisk litt redde seg selv når det pågår, de skjønner ikke helt sin egen oppførsel. Derfor er det ikke vits å hyle eller kjefte på dem, det gjør bare alt verre. Og de trenger kos og trøst etterpå, de må ikke avvises.

Kommer nok et par utbrudd til (et par tusen altså hehe) ;p

Lykke til!

Skrevet

Velkommen.

Har ei tulle som slo seg fulstendig vrang i dag jeg også.Å det er ikke første gangen.

Hvordan håntere?Tja si det.Jeg prøver å enten overse henne eller så prater jeg rolig til henne.Prøver å si til henne at hun må slutte å hyle å heller fortelle oss hva som er galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...