EmPhAziA Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Den lille jenta vår på 8 uker er til tider litt urolig og vil ikke sove, som naturligvis ender i at hun blir overtrett og hylskriker (huff, jeg blir gal snart...). Vi har en elektrisk Acta Graco vippestol som vi bruker hyppig i løpet av dagen, hun kan sitte våken i den lenge og sover også mye i den på dagen. (Nattsoving er ikke noe problem.) Men så begynte jeg tenke; kan dette være skadelig for ryggen hennes?
2hærligegutter Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 det kommer vel litt ann på om den har full liggestilling, min vanlig vippestol kan legges helt ned så han ligger kun på ryggen ikke press i korsryggen. Hvis den har flat liggestilling, altså hun ligger på rygg ikke press på rumpa, burde det ikke være noe problem. HS sier at de ikke skal bruke vippestol før etter 14 dager og kun kort tid av gangen, men så lenge det ikke er sitte press i korsrygg ser ikke jeg problemet. Har brukt min masse siden fødsel. Hvis hun sitter i vippestolen som i bilsete ville jeg begrenset det
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 denne vippestolen er jo veeldig bratt i ryggen da, (vertfall de jeg har sett) så jeg ville nok begrenset det.. ikke latt ungen sitte mer enn en liten stund oppi der.. bruker dere også bilstolen mye, blir det myye sitting for en så liten. men bruker dere ikke biltolen en dag, kan man vel bruke den litt..
EmPhAziA Skrevet 21. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2008 Takk for synspunkter! Fant ut etter litt fikling i dag at ryggen kan slåes ned, sånn at det blir en mer liggende stilling - så nå fortsetter vi å benytte den! (Anbefales varmt videre!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå