Gå til innhold

Gutte fornavn?? HJELP...

Sirkeline og Emma vil adoptere

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg gravid en gang men vi drømmer allerede om navn.

Vi vill veldig gjærne ha Nataniel/Nathaniel, men jeg har en nevø som heter Daniel, alle sier at det blir altfor likt. Så jeg tenkte på Nataniel som mellom navn, noen forslag til fornavn? Tenkte litt på Noah Nataniel, men føler kansje at det blir litt tungt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138500554-gutte-fornavn-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg ville ikke Noah Nathaniel. Beklager å si dette, men jeg synes den kombinasjonen er utrolig harry. Noah er poppis-navn, dessuten synes jeg det er litt feminint med -a ending på guttenavn (uten å såre noen, Noah er nydelig nok:):)) - men jeg ville styrt langt unna. Nathaniel er for øvrig helt greit.

Synes ikke at Daniel og Nataniel på søskenbarn gjør noe, men hvis du insisterer, hva med:

Emrik Nataniel

Odin Nataniel

Filip Nataniel

Aron Nataniel

Jonas Nataniel

Victor Nataniel

Niclas Nataniel

Bendic Nataniel

Lucas Nataniel

Cedric Nataniel

Ulrik Nataniel

Felix Nataniel

Synes for øvrig navn som Gustav, Anton etc. kan bli veldig stilkrasj med Nataniel - så ville prøvd å holde meg til "samme" sjanger..

Jeg liker poppis navn jeg da :)

Jeg ble mobbet en del med mitt navn så vill veldig at mine barn har et navn som mange har, da dem ikke blir mobbet som meg. Men liker også litt spesielle navn. Flere av dine navn er faktisk på min liste! Likte veldig godt:

Filip Nataniel

Niclas Nataniel

Lucas Nathaniel

Fikk meg til å tenke på flere navn, takk!

Flere med andre forslag eller meninger?

Emma er forresten helt utrolig pent :) Mente ikke si noe sårende om Noah, men føler "alle" heter det nå :) Samme med Lucas, men det er bare så nydelig, da! :) Jeg kunne gjerne tenkt meg Lucas eller Philip til en kommende gutt, synes det er så herlige navn :)

Slenger på noen fler i farten, jeg:

Mateo Nat(h)aniel

Axel Nat(h)aniel

Emil Nat(h)aniel

Lyder Nat(h)aniel

Linus Nat(h)aniel

Jeppe Nat(h)aniel

Tobias Nat(h)aniel

Peter Nat(h)aniel

Liam Nat(h)aniel

Mathias Nathaniel

Elias Nathaniel

Henrik Nathaniel

Martin Nathaniel

Eric Nathaniel

Mikkel Nathaniel

Oliver Nathaniel

Hugo Nathaniel

Oscar Nathaniel

Mats Nathaniel

Veit du hva!! Jeg ELSKER mange av de navna du har på lista di. Vi har sliti en del med gutte navn men tror vi skal finne et passende her gitt. Jeg ville så gjærne ha Nathaniel, men når jeg gikk med første fikk jeg beskjed at det var altfor likt Daniel og kom ikke på noen fornavn. Men det ble jo jente så har ikke tenkt noe mere på det før nå! Men ville bare si masse tusen takk!!

Annonse

Jeg liker hverken Noah eller Nataniel. Noah synes jeg blir for mye gubben Noah, samt at det er veldig oppbrukt. Nataniel synes jeg bare er femi... En annen ting er at det ikke klinger godt å velge to navn med samme forbokstav. Uansett, hva med:

Felix Nataniel

Peter Nataniel

Liam Nataniel

Luca Nataniel

Theo Nataniel

Du kommer med gode navn! Jeg har nok finni navnet, Har falt veldig for Liam Nathaniel, Jeg skulle bare titte innom navn debbaten og nå har jeg alerede navn. Huff. får bare håpe det kommer en posetiv test snart da. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...