Gå til innhold

Dagpenger, så jobb en mnd også sykemelding. se hit de som har peil

Gjest Leelu30

Anbefalte innlegg

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09

Jeg har hatt ca 14.000 utbetalt i dagpenger i mnd.

Jeg har 80 uker igjen av vedtaket.

Jeg begynte å jobbe nå i august, ble dårlig med spying og ble sykemeldt. Snakket med NAV og jeg får sykepenger fra dem fra dag1 pga. jeg har gått på dagpenger frem til jeg begynte å jobbe.

Da får jeg i det minste en god mnd.

Kontrakten min utgår 31 august og jeg får da ikke ny. Jeg kommer til å fortsatt være sykemeldt. (desverre)

Jeg vet også at jeg får igjen mine dagpenger samme dag som kontrakten utløper, så permisjonspenger er jeg sikret uansett, men får jeg da like mye i sykepenger som jeg skulle hatt i jobben? Jeg vet jeg får det for august ettersom jeg da har kontrakt, men når jeg da ikke har kontrakt i september, får jeg da beløpet tilsvarende inntekten min noe som tilsvarer ca 21.000 utbetalt eller får jeg utifra dagpengene som utgjør 14.000.. endel mindre?

Noen som vet? :)

Fortsetter under...

Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09

Gladmelding. snakket med nav idag og pga. jeg er sykemeldt fordi jeg er gravid får jeg sykepenger ut ifra lønnsgrunnlaget :) selv også når kontrakten ikke blir fornyet pga. den ikke blir det fordi jeg er sykemeldt.

Nå ble jeg veldig glad :))

• 4 uker senere...

lurer på om du har skjekket med nav- fikk du sykepenger i mht kontrakten som gikk ut i aug? eller får du sykepenger på grunnlaget av dagpengene?

Dette fikk nemlig ikke jeg så skjønner ikke at noen har fått dette....

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...