jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 20. august 2008 #1 Skrevet 20. august 2008 Antar dette spm har vært oppe før, men lurer på når jeg kan begynne med sportsdelen på duo-vogna? Har en Emmaljunga.. har ikke prøvd sportsdelen ennå, så vet ikke hvordan den fungerer i praksis (mtp om man kan legge ned ryggen mer i forhold til andre sportsdeler o.s.v).. Jenta mi er tydeligvis gått lei av å ligge, og det er jammen meg ikke enkelt å trille tur mer da hun bare vil opp og se :-) Hun er bare 3,5 mnd.. så regner med det er for tidlig.. :-( Men spør likevel da jeg rett og slett ikke har satt meg godt nok inn i hvordan vogna fungerer og når sportsdelen kan benyttes :-( *skamme seg* Ann.
Axus' girlfriend Skrevet 20. august 2008 #2 Skrevet 20. august 2008 Hei! jeg tror mange bytter til sittedelen rundt 6mnd, eller når babyen rett og slett er blitt for stor til baggen (i full liggestilling da!). på emmaljunga er jo baggen ganske stor da. en annen "regel" som jeg har fått hørt her inne, er at baby skal klare sitte selv før h*n kan sitte i sittedelen. å begynne med sittedelen når hun er bare 3,5 mnd er nok for tidlig. Har du prøvd med litt leker i baggen?har både bamser og duppedingser hengende som underholdning jeg:)
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 20. august 2008 #3 Skrevet 20. august 2008 Har Emmaljunga City Cross og bagen der er ikke så veldig stor. Junior er 5 mnd nå, og vi prøver forsiktig med sportsvogndelen. Han sitter heller ikke selv, men det var en pest og plage å ha ham i bagen nå (det vil si, gå rundt å bære ham på armen og dytte en tom vogn samtidig). Jeg lar ham sitte litt med ryggen på trinn to og sele på. Det blir omtrent samme vinkel som i bilstolen. Det funker ganske bra, han sitter og er totalt oppslukt av omgivelsene! Han sier også ifra når det er nok og han vil ligge. Han sover godt i sportsdelen også. 3,5 måneder er kanskje litt lite og du kan få problemer med å få justert selen til å passe til en så liten baby, men så lenge h*n ikke sitter med rett rygg og lang tid av gangen kan jeg ikke se at det kan være skadelig.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 20. august 2008 #4 Skrevet 20. august 2008 Jeg har edgen, og bruker bagen litt enda. Snart for liten for frøkna mi, som er 7 mnd. Sportsvogndelen er kjempestor og romslig..
Nosa Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Hei! Vi har en gammel utgave da, 6 år gammel, men på vår er det mulig å sette opp underlage i bagvoga sånn at babyen kan sitte litt i den. Under madrassen helt øverst. Må støttes opp da ellers glir de bare ned på sidene. Anbefales ikke over lang tid selvfølgelig. Vi bruker den litt nå som snuppa er 6 mnd. Bytter ikke til sportsdelen før hun blir for stor tror jeg.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 20. august 2008 #6 Skrevet 20. august 2008 Du kan vippe opp øverste del av båndplata. Se under madrassen
Prinsessemamma x 2 Skrevet 20. august 2008 #7 Skrevet 20. august 2008 Forøvrig har vi byttet til sportdelen nå, og hun er 6,5 mnd. Det er litt tidlig når hun er 3,5 måneder.
Sistah*G07*J09* Skrevet 20. august 2008 #8 Skrevet 20. august 2008 Jeg vippet bare opp øverste delen av bunnen, slik at mini lå litt i oppoverbakke. Da så han over kanten på vognbagen, å var storfornøyd Passet på at han bare "satt" slik i korte perioder, å det gikk bare bra Sportsdelen på duo edgen er ganske stor, så min gutt på 11mnd, sklir fortsatt litt ned i den, når han sitter, fordi den selen som er mellom beina er ganske lang. Jeg byttet da mini var 7mnd, da satt han stødig selv Tror man kan gjøre det meste, bare man gjør det med måte. Men tror 3,5mnd er litt for tidlig for å bytte, siden sportsdelen er såpass stor, så kommer snuppa di nok til å "forsvinne" i den
Gjest Skrevet 20. august 2008 #9 Skrevet 20. august 2008 jeg har nesten den samme, mondial duo combi, nesten samme som edge. Men det er hvertfall en sånn støtte til ryggen i bagdelen, som man kan sette opp når barna blir litt større, før man helt begynner med sittedel.. har du det på din kan du kanskje prøve det??
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for svar, jenter! :-) Kjempeflott! Da får jeg bare vente med sportsdelen. :-)
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 21. august 2008 #11 Skrevet 21. august 2008 Du kan bytte til sportsdelen når du vil. Jeg har samme vogn, sporstdelen kan legges helt flat og den er god å myk! Ser alle sier det er for tidlig. Det er for tidlig å ha den i sittestilling så klart, men så lenge du bare bruker den så det blir full liggestilling kan du bytte når som helst! Den er litt romsligere men samtidig lun å fin da det er høye myke kanter på ryggdelen. Blir mye bedre å ligge i sportsdelen utover høsten/vinteren når du skal ha vognpose oppi. Hvis snuppa di er nyskjerrig og vil opp å se kan du jo bygge opp sportdelen, eller bagen da med noen tepper.. Sånn at hun kommer litt høyere opp. Bygg opp sånn at det blir en jevn forhøying. Da kan dere trille på tur, får hun sett seg litt omkring. De begynner å bli ganske interesserte når de er i den alderen så klart de skal få opp å se litt hvis de vil! Ta bort teppene når hun skal sove, eller når hun har sovnet! Er jo kjempe enkelt å bytte til sportsdelen, så du kan jo bytte å trille deg en tur å se. Noen liker seg bedre i sportsdelen da den er litt romsligere. Jeg byttet da snuppa var 6.5 måned. Prøv sportsdelen du, om du tror hun kan trives bedre i vognen med den!=).
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 21. august 2008 #12 Skrevet 21. august 2008 Forresten, de selene som er på sportdelen er helt forferdelige. Skulder remene er jo så høyt opp at ongen får de langs med hodet. Så ikke noe godt ut å skulle ligge med de langs med ansiktet. Jeg har kjøpt en annen sele som jeg fester på vogna. Det ble myyye bedre! Skulle vært flere hakk til skulderremen. Kanskje det er jeg som er dum, men jeg fant ut at det bare var et hakk.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 21. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2008 Tusen takk for svaret! :-D jeg skal se litt nærmere på vogna senere i dag.. vi har influensa i hus, så har ikke vært ute de siste dagene. Kjipe greier! Føler jeg går på veggene her inne. Men i morgen satser vi på at formen er bedre, og at det blir trilletur :-) Blir spennende å se hvordan vogna er med sportsdelen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå